نگاهی به انفجارهای کرمان در سالگرد کشته شدن سردار سپاهی قاسم سلیمانی ، دلایل احتمالی و نتایج محتمل! – ناخدا محمد فارسی

نگاهی به انفجارهای کرمان در سالگرد کشته شدن سردار سپاهی قاسم سلیمانی ، دلایل احتمالی و نتایج محتمل!

آیا گزارش ها پیرامون بمب گزاری و انفجارهای کرمان بویژه ادعای حمله انتحاری داعش میتواند صحت داشته باشد؟ با توجه به تصاویر منتشر شده از صحنه انفجارها، این نظریه بسیار غیر محتمل به نظر میرسد!

اصولاً یک بمب گذار انتخاری مقداری مواد انفجاری بدور کمر و یا قسمت هایی از بدن خود می بندند که مورد توجه نیروهای انتظامی-امنیتی  قرار نگیرد، و خودش را به مکان و یا شخص مورد نظرش میرساند و بمب را منفجر میکند که هم خودش و هم شخص و چند نفر اطراف را به قتل می رساند. تصاویری که توسط رسانه های رژیم و بویژه دررسانه ها بین المللی انتشار یافت بیانگر آنست که لااقل یکی از بمب ها داخل اتومبیلی کار گذاشته شده بود و پس از انفجار تکه- پاره های اتومبیل با سرعت انفجاری به مردم برخورد نموده، که باعث کشته  و زخمی شدن بیش از ۲۸۰   نفر گردیده است.

این ادعا که داعش توانسته باشد چنین اقدامی را برنامه ریزی کند و از دیدگاه نیروهای انتظامی-امنیتی مخفی بماند، تقریباً غیر ممکن است. بجز اینکه، نیروهای داعشی دربین نیروهای انتظامی-امنیتی رژیم نفوذ گسترده و قوی داشته، و توانسته اند چنین عملی را برنامه ریزی نموده و از دیدگاه نیروهای امنیتی رژیم مخفی نگاه دارند. و شاید بتوان به جرأت گمانه زد که در اصل داعشی در کار نیست و تعدادی ناراضی در داخل نیروهای انتظامی-امنیتی این عمل تروریستی را برنامه ریزی کرده و اجراکرده اند. با نگاهی عمیق تر به این رویداد تروریستی، میتوان به یقین بیان داشت انفجارهای کرمان نشانه هائی از برنامه ریزی دقیق و حرفه ای دارد که از حیطه عملیات و برنامه ریزی داعش درحال حاضر خارج است. باقی مانده افراد داعش همراه با خانواده های خود در شمال عراق و جنوب شرق سوریه استقرار دارند، و تحت نظارت نیروهای آمریکایی مستقر در آن منطقه هستند.

ادعای دست داشتن داعش، یک روز پس از وقوع انفجار ها منتشر شد. کمی قبل از بیانیه ادعای داعش، خبرگزاری ایرنا خبر داد که لااقل یکی از این انفجارها انتحاری بوده است. این خبر خود بیانگر آنست که عمال رژیم برای اغوا و گمراهی مردم و دور کردن نظرات از عدم کارايی و بی کفایتی سیستم های امنیتی-انتظامی به هراس افتاده و با توجه به تصاویر منتشر شده در سطح جهانی تئوری داعشی بودن انفجارها را عنوان کرده اند. ایرنا نوشته است «لااقل یکی از این انفجارها داعشی بوده است.» خبرگزاری ایرنا به نقل از یک «منبع آگاه» نوشته ولی روشن نمی کند کدام منبع آگاه؟ و جریان را اینگونه حکایت کرده است «اول تصور این بود که عملیات بمب‌گذاری با بسته‌های انفجاری باشد، اما بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که قطعا انفجار اول در نتیجه اقدام عامل انتحاری بوده است.»

تحلیل درست تر میتواند این باشد که: رژیم از داخل پوسیده و بزودی فرو میریزد. شکاف در داخل نیروهای انتظامی-امنیتی به قدری عمیق است که التیام بخشیدن به آن غیرممکن است. لازم است دلسوزان کشور اقدامی انجام بدهند تا قبل از فروپاشی و از هم پاشیدگی کامل،‌ گشایش جهت نجات پیدا کنند.  حاکمان رژیم کنترل اداره و کنترل کشور را از دست داده و قادر به کشورداری نیستند. حاکمیت رژیم در صدد است با تزویز و ریاکاری همچنان به حاکمیت خود ادامه بدهد؛ ولی با ریاکاری که نمیتوان کشورداری کرد. در چند هفته گذشته آیت الله خامنه ای و بیت او، خود را برای انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبر آماده می کنند، وسعی کرده اند که با دروغ  وتزویر و ریا مردم را متعاقد کنند که در اسفند ماه سال جاری به پای صندوقهای رأی بروند؛ باید اذعان داشت حاکمیت به نتایج آرای انتخابات نیازی ندارد، زیرا هر نامی را که بخواهند از صندوق بیرون خواهند آورد. مهم اینکه بتوانند از صف های اتنخاباتی برای تبلیغات در رسانه های همگانی عکسبرداری کنند.  برای مثال آیت الله خامنه ای در ایجاد توهم در مردم برای تقلب و شرکت در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اعلام داشته «انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است!!»

خامنه ای برای ترغیب و کشیدن زنان به پای صندوقهای رأی میگوید«شایسته ‌سالاری تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی». میتوان از سخنان مزورانه خامنه ای دریافت که، حساسیت «خطر جنسی» همان اعمال شعائر اسلامی ملاهای حکومتی برعلیه زنان ایران، از جمله اجرای قانون حجاب اجباری و دیگر محدودیت های شهروندی زنان است.  هدف خامنه ای از این بیان، کشیدن مردم به پای صندوق انتخابات است. خامنه ای زنان را هم برعلیه شوهرانشان شورانیده، و از زنان خواسته شوهران را مجبور به رأی دادن بکنند و بوضوح حرمت خانواده را هم زیر پا نهاده است.

نمونه های بسیاری برای اغوا و  ایجاد توهم وجود دارد مانند ویدیویی با سخنرانی مهدی سرافراز در شبکه های اجتماعی که میگوید ساختار کنونی رژیم قابلیت اداره کشور را ندارد و نباید در این مورد ساکت ماند. و اینکه رشد علمی، تجربی و تخصصی در حاکمیت وجود ندارد وباید اقدام کرد و قانون اساسی را تغییر داد. انتشار چنین ویدیویی، بدون مجوز از جانب حاکمان رژیم غیرممکن، و انتشار آن تنها برای ایجاد توهم در بین مردم و شرکت در انتخابات است. از نمونه های دیگر پیام خامنه ای به مداحان رژیم برای «جهاد تبیین» و بویژه اینکه خدا از دهان او سخن گفته است می باشد!!

پیرامون انفجار کرمان احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی روز پنجشنبه ۴ ژانویه در کمیسیون عملیات پلیس کرمان حاضر شد و گفت: «این گونه عملیات‌ها، پیچیدگی‌های خاص دارد که باید در ابعاد مختلف احصا شوند.» رسانه‌های ایران روز پنجشنبه همچنین از جلسه شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی در رابطه با این انفجارها خبر دادند. بر اساس گزارش این رسانه ‌ها، شورای امنیت ملی خواستار آن شده که «نقش مغزهای مفسدی که همواره با حمایت از تروریست‌ها در هدف قرار دادن کور زنان و مردان و کودکان بی‌گناه در نقاط مختلف جهان نقش‌آفرین بودند، در این حادثه به طوری دقیق شناسایی و گزارش شود». شورا توضیح بیشتری درباره این افراد ادعایی مورد اشاره خود ارائه نکرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، ساعاتی پس از انتشار بیانیه داعش! در واکنشی گفت ایالات متحده در موقعیتی نیست که نسبت به ادعای گروه حکومت اسلامی مبنی بر دست داشتن در انفجارهای ایران، شک کند. قبلاً نیز داعش مسئولیت برخی حملات مرگبار در ایران را برعهده گرفته بود.! لازم به یادآوری است که قاسم سلیمانی در آبان سال ۱۳۹۶ در نامه‌ای به علی خامنه‌ای نوشت «پایان سیطره داعش» را اعلام کرده و این «پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز» را به او و ملت‌های ایران، عراق و سوریه تبریک گفته بود.

برابر با گزارشی در رادیو فردا، جمعه ۵ ژانویه ۲۰۲۴، ابراهیم رئیسی و فرمانده سپاه در تشییع جنازه قربانیان انفجارهای کرمان شرکت کردند و برعلیه آمریکا شعار دادند (۱). با وجود این که برای جلوگیری از اعتراض و انتقام مردم، رژیم گروه حکومت اسلامی داعش را مسئول این انفجارها قلمداد کرد، ولی رئیسی بطور غیرمستقیم آمریکا را متهم کرد و گفت «نقشه آمریکایی برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم بر آب شد و حاج قاسم زیر میز زد. لذا آمریکا از زائران او کینه به دل دارد.» با توجه با اوهام خامنه ای اینگونه سخنان رئیس جمهور رئیسی هم شگفت انگیز نخواهد بود!

به احتمال بسیار بالا نیروهای انتظامی-امنیتی رژیم تعدادی بی گناه را با عنوان داعشی دستگیر و چه بسا به جوخه دار بیاویزند که تداعی این شعر اسطوره ای دارد: “ گنه کرد در بلخ آهنگری – به شوشتر زدند گردن مسگری”.

ناخدا محمد فارسی

۵ ژانویه  ۲۰۲۴

1 – https://www.radiofarda.com/a/32761689.html