مدارک تحصیلی بیش از صد متقاضی نمایندگی مجلس ایران جعلی از آب درآمدند

روز گذشته، مدیر کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان کشور گفت که بیش از صد نفر از متقاضیان اخیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی دارند. او به همین مناسبت اعتراف کرد که در یک مورد معلوم شد که مدرک تحصیلی یک استاد دانشگاه پس از بازنشستگی جعلی بوده و در یک مورد جدیدتر نیز مشخص شد که یک عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور مدرک تحصیلی جعلی داشته است.

این اولین بار نیست که مدارک تحصیلی بسیاری از مقامات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران جعلی اعلام می شود. در سال ١۳٩٩ سخنگوی هیئت رئیسۀ مجلس شورای اسلامی ایران اعتراف کرده بود که دست کم مدارک تحصیلی یا حوزوی هشت تن از نمایندگان مجلس یازدهم جعلی هستند. همین مشکل در مجلس دهم ابعاد گسترده‌تری داشت.

علی کردان، وزیر کشور در دولت احمدی‌نژاد، از جمله مقامات ارشد جمهوری اسلامی با مدرک تحصیلی جعلی بوده است. او ابتدا مدعی بود که از دانشگاه حقوق آکسفورد مدرک دکتری گرفته است، اما، در پی استعلام سایت “الف” دانشگاه آکسفورد ادعای علی کردان را رد کرد. با این حال، در آن زمان محمود احمدی نژاد در دفاع از وزیر کشور خود گفت : “مگر خدمتگزاری نیازی به این کاغذپاره‌ها دارد.” البته علی کردان اندکی بعد در نامه‌ای به خود احمدی‌نژاد جعلی بودن مدرک دکتری خود را پذیرفت و معلوم شد که تنها مدرک رسمی کردان فوق دیپلم فنی بوده و او هیچ مدرک رسمی دانشگاهی دیگری نداشته است. علی کردان در نهایت از مقام خود برکنار شد.

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه – ناصر اعتمادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *