نظامی شدن رژیم اسلامی در برابر فقر مردم – شورای مدیریت گذار


“Militarisation of the Islamic Regime vs People Poverty”

گزارش از داخل

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ – ۴ اکتبر ۲۰۲۳

۱- سازمان هوا – فضا اعلام كرد با توجه به همكاري‌هاي گسترده راهبردي در ارسال تجهيزات ‌و با كمك‌هاي ارزشمند سازمان اطلاعات سپاه موفق به تاسيس دو كارگاه زيرزميني به مساحت هزار و ششصد متر در غزه براي توليد موشك‌هاي زمين به هوا، زمين به دريا و مونتاژ پهپاد انتحاري آرش شده‌اند كه اين اقدام مي‌تواند در سواحل غزه قدرت استراتژيك در اين منطقه را چندين برابر كند.

۲- سپاه پاسداران در گزارشي اعلام كرد كه بخش عمده‌اي از نيروهاي تحت امر فرماندهي كل سپاه معترض به مساله دريافتي‌ها هستند و در بخش‌هاي متعددي در اين نيرو اقدامات اعتراضي و تحصن در داخل مجموعه‌هاي خدمتي ديده شده است. لذا تعيين جلسات درباره گفتگو در امر تامين اين نيروها به جد دنبال مي‌شود.

۳- نهادهاي حمايتي كشور  در روزهاي گذشته در گزارشي تكميلي از وضع معيشت مردم عنوان كرده‌اند كه اقشار مياني جامعه  باكاهش درآمد روبرو هستند، اين در حالي است كه بعضا چندين شاغل در خانواده وجود دارد كه همگي در مجموع توان تامين نيازهاي خانواده را ندارند و در كلان‌شهرهاي كشور بحث سقوط طبقه مياني به سمت خط فقر بسيار ديده مي‌شود. از اين جهت ميزان درخواست‌هاي كمك حمايتي و اعلام نياز به كمك‌هاي درماني و مالي در ماه گذشته به ميزان ٢١ درصد افزايش داشته است. از طرفي تامين نياز مددجويان نهادهاي حمايتي اكنون هم با مشكلات بسياري مواجه است به طوري كه حتي در تامين وام‌هاي خود كفايي و مسكن با مشكلات مواجه هستند و پرداخت‌هاي وام‌های سال ١٤٠٠ تاكنون به تعويق افتاده است.

۴- وزارت بهداشت و درمان در گزارشي از شيوع و گسترس بيماري‌هاي مقاربتي در سطح پايتخت، كلانشهرهاي كشور و بعضي شهرستان‌ها خبر داده است، در اين گزارش عنوان شده است كه ميزان تن فروشي خياباني و روابط نامشروع بدون كنترل و استفاده از ابزارهاي جنسي آلوده سبب اين موضوع است.

۵- سازمان هوا- فضا در اقدامي در شمال اقيانوس هند منطقه پروازي ايجاد كرده است و در آغاز هفته جديد روزانه ٣٥ پهپاد در اين منطقه ارسال شده و  موارد شناسايي شده از ترددات را گزارش خواهند کرد.

۶- پهپاد هاي ضد رادار ابابيل ٥ در مناطق دريايي مختلف از خليج فارس تا درياي عمان و شمال اقيانوس هند عملياتي شدند. اين پهپادها رادارگريز هستند.