حمله به کشتی تجاری در سواحل هند، بیانگر گسترش ابعاد حملات نیابتی رژیم برعلیه آمریکا و اسرائیل است؟ – ناخدا محمد فارسی

بنظر میرسد حرکات ایزائی گروه های نیابتی و سپاه پاسدارن در ایجاد اختلال در ناوگان کشتی های تجاری چه در تنگه باب المندب و دریای سرخ و یا دریای عمان و اقیانوس هند، نشان از بی برنامگی و سر گشتگی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه دارد. سپاه پاسداران همانند سال ۱۹۸۸ که با حمله به کشتی های تجاری و نفتکش ها در خلیج فارس، جام زهری بدست خمینی دادند، اکنون نیز سپاه پاسدارن با تداوم حملات به کشتی ها در دریای سرخ توسط حوثی های یمن و اکنون حمله به کشتی باری در سواحل هند به دنبال خوراندن جام زهری دیگر به خامنه ای هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران روز ۲۳ دسامبر که در مراسم کشته شدن سردار ایرلو سخن میگفت اعلام کرد «با تداوم جنایت‌های آمریکا و متحدانش در غزه، باید منتظر تولد قدرت‌های جدید مقاومت و بسته شدن بقیه آب‌راه‌ها و راه‌ها به ‌روی خودشان باشند (۱)». همزمان با سخنان سردار نقدی، سپاهیان با پهپاد انتحاری به کشتی «کم پلوتو» در اقیانوس هند حمله برده اند. میتوان گمانه زد بدلیل اینکه خامنه ای احساس میکند حکمیت وی به پایان رسیده است به سپاه پاسداران فرمان آتش به اختیار داده باشد، یا اینکه کودتای نرمی از طرف سپاه پاسداران در حال شکل گیری است، بویژه برای جانشینی خامنه ای.

سردار در این سخنرانی می گوید «اگر کشتارهای گذشته آن‌ها در لبنان نبود، حزب‌الله مقتدری درست نمی‌شد،‌ اگر در گذشته حمام خون در فلسطین به‌راه نمی‌انداختند، حماس درست نمی‌شد که چنین مقتدرانه روی آن‌ها شمشیر بکشد. اگر جنایتهای فجیع آنها در عراق و شکنجه‌گاه ابوغریب و راه‌اندازی سیل خون توسط داعش نبود، حشدالشعبی ساخته نمی‌شد که هر روز توی سر آمریکا بزند، اگر در بازار صعده و صنعا این‌قدر بمب نمی‌ریختند در یمن انصارالله به این منزلت و اقتدار نمی‌رسید که ‌بتواند دریای سرخ را به‌ روی آن‌ها ببندد». وی افزوده است  «اگر اسرائيل و آمریکا به جنگ غزه ادامه دهند، آمریکا و متحدانش باید منتظر تولد قدرت‌های جدید مقاومت و بسته شدن بقیه آب‌راه‌ها و راه‌ها به‌روی خودشان باشند، دیروز خلیج فارس و تنگه هرمز برایشان کابوس شده بود و امروز باب‌المندب و دریای سرخ زمین‌گیرشان کرده است و با ادامه این جنایت‌ها به‌زودی باید منتظر بسته شدن دریای مدیترانه و جبل الطارق و سایر آب‌راه‌ها به‌ روی آن‌ها باشند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند “ظلم که از حد گذشت باید منتظر طوفان بود.”» سردار نقدی تمام مشکلات خاورمیانه را ناشی از اعمال نفوذ آمریکا در منطقه برشمرده، و بعبارتی شرارت های رژیم اسلامی در خاورمیانه را به آمریکا نسبت داده است.

برابر با گزارشی در رسانه اینترنتی رادیو فردا، ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳، وزارت دفاع آمریکا، روز شنبه ۲۳ دسامبر در بیانیه‌ای اعلام داشته یک پهپاد که از خاک ایران شلیک شده بود، یک کشتی حامل محصولات شیمیایی را در سواحل هند هدف حمله قرار داد (۲). این کشتی با نام«کِم پلوتو» یک کشتی حامل محصولات شیمیایی با پرچم لیبریا، متعلق به ژاپن که توسط هلند اداره می‌شود، حدود ساعت ۱۰ صبح بوقت محلی، ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳، در اقیانوس هند، در ۲۰۰ مایل دریایی از سواحل هند، توسط یک پهپاد انتحاری مورد اصابت قرار گرفته است. سخنگوی پنتاگون تاکید کرده «این پهپاد تهاجمی از خاک ایران شلیک شده است».

بر اساس این گزارش، این حمله باعث بروز آتش‌سوزی در کشتی «کم پلوتو» شد که توسط خدمه خاموش شده ، و در این حمله به خدمه این کشتی نیز آسیبی وارد نشده است. در این بیانیه همچنین آمده، در زمان حمله به کشتی «کم پلوتو» هیچ کشتی نظامی آمریکایی در منطقه حضور نداشت. این کشتی به سوی مقصدی در هند به دریانوردی ادامه داده و ارتش آمریکا در منطقه (سنتکو) با آن به طور مداوم در تماس است. این نخستین باری است که از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آمریکا مستقیما تهران را به حمله به کشتی‌های تجاری متهم می‌کند. خبر حمله پهپادی به کشتی «کم پلوتو» در رسانه های اینترنتی جهانی از جمله بی بی سی و رویترز بازتاب داشت (۳ و ۴).

برابر با گزارش اینترنتی رادیو فردا در پی حمله پهپادی به کشتی تجاری، کشورهند سه ناوشکن در دریای عرب مستقر کرد (۵). این ناوشکن ها به موشک هدایت ‌شونده مجهز می باشند و اعلام شده استقرار انها حضور بازدارنده‌ای در مقابل حملات پهپادی به کشتی های تجارتی در دریای عرب و اقیانوس هند می باشد. روزنامه وال‌استریت جورنال در خصوص مالکیت این کشتی نوشته است، که «کم پلوتو» متعلق به شرکت ژاپنی «ریو بریلانت» است و توسط شرکت هلندی تانکرهای شیمیایی «اِیس-کوانتوم» اداره می‌شود که با ایدان اوفر، غول کشتیرانی در اسرائیل، ارتباط دارد.

خبرگزاری رویترز نیز خبر داد که نیروی دریایی هند روز سه‌شنبه ۲۶ دسامبر با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله هواپیمای بدون سرنشین به این کشتی است و «بررسی‌های حقوقی و فنی بیشتر ی برای تعیین عامل حمله، از جمله نوع و میزان مواد منفجره استفاده شده، مورد نیاز است». ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۲۵ دسامبر در نشست خبری خود در واکنش به این گفتهٔ پنتاگون که پهپاد یادشده از خاک ایران شلیک شده بود، گفت که «دولت آمریکا در جایگاهی نیست که به ایران اتهام وارد کند و ما این اتهامات را مردود و بی‌ارزش می‌دانیم.»

اکنون برای جهان بویژه کشورهای خاومیانه محرز است که منشآ تمام اقدامات تروریستی بی ثبات کننده که توسط نیروهای نیابتی رژیم ایران انجام میشود، در تهران طراحی میشود. و تا این اهریمن بی ثباتی در خاورمیانه وجود دارد، امکان ایجاد امنیت و آرامش در خاورمیانه و لاجرم در جهان نخواهد بود. لازم است جهان غرب و کشورهای خاورمیانه برای رهایی از این اهریمن، روابط خود با آن را قطع نموده و با مردم ایران همراه باشند و کمک کنند تا مردم بتواند خود رژیم قانون گریز و اشوب گر اسلامی را کنار بزند.

نا خدا محمد فارسی

۲۶ دسامبر ۲۰۲۳