دیوید کامرون به ایران هشدار داد که موظف است به حملات حوثی‌ها در دریای سرخ خاتمه دهد

وزیر امور خارجۀ بریتانیا با اظهار این مطلب در شبکۀ اجتماعی “ایکس” افزوده است که این موضوع را در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی صریح و شفاف به او گفته است.

هفتۀ گذشته، وزیر امور خارجۀ بریتانیا، در گفتگو با روزنامۀ “ساندی تلگراف” گفته بود که جمهوری اسلامی ایران نفوذی کاملاً مخرب در منطقه و جهان اعمال می‌کند. وی با اشاره به حمایت های حکومت ایران از حوثی‌ها، حزب‌الله و شبه‌نظامیان شیعه عراق گفته بود که باید صریحاً به حکومت ایران این پیام را داد که تنش‌های ناشی از حملات این گروه‌ها در منطقه تحمل نمی‌شود.

پیشتر ایالات متحد آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها به کشتی های تجاری در آب‌های منطقه متهم کرده بود.

وزیر امور خارجۀ بریتانیا همچنین تصریح کرده بود که برای تعریف مجموعه تدابیر بازدارندۀ قدرتمند علیه ایران، دولت بریتانیا همکاری خود را با متحدان خود تقویت می‌کند. او اتخاذ این تدابیر را به دلیل افزایش بسیار شدید سطح ناامنی در جهان در قیاس با سال‌های گذشته بسیار مهم ارزیابی کرده و گفته بود که تهدید حکومت ایران جزئی از این ناامنی شدید جهانی است.

ساعاتی پیش از هشدار دیوید کامرون به ایران، نیروی دریایی آمریکایی سه کشتی رزمی حوثی‌های یمن را در دریای سرخ به همراه سرنشینان آنها سرنگون کردند.  

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه