در پی حملات هوایی اسرائیل به رفح دست‌کم ۴۵ نفر از جمله دو عضو ارشد حماس کشته شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی فلسطین، از کشته شدن دست‌کم ۴۵ نفر در پی حملۀ هوایی سنگین اسرائیل به منطقه‌ای که به عنوان محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهر رفح تعیین شده بود، خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل گروه حماس است، نوشته است که در جریان این حمله ده‌ها نفر دیگر نیز که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مجروح شده‌اند.

در همین حال، ارتش اسرائیل ضمن تأیید این حمله، تأکید کرد که نیروی هوایی این کشور مقر حماس را در رفح هدف قرار داده است و این حمله «با به‌کارگیری مهمات دقیق و بر مبنای اطلاعات دقیق» انجام شده است.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که در جریان حملات هوایی خود به شمال غربی رفح، دو مقام ارشد حماس را کشته است.

وزارت دفاع اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در شبکۀ اجتماعی ایکس، هویت این دو عضو حماس را یاسین ربیع و خالد نقار عنوان کرده و گفته است که «ياسين ربيع، مسئول برنامه‌ریزی تمام حملات تروریستی حماس در منطقه یهودا و سامره بوده و خالد نجار نیز به عنوان مقام ارشد حماس در مقر فرماندهی در این منطقه، در حملاتی که منجر به کشته شدن سربازان اسرائیلی شده، دست داشته است».

🔴

ارتش اسرائیل با بیان اینکه از گزارش‌ها دربارۀ وقوع آتش‌سوزی و آسیب دیدن غیرنظامیان در پی این حمله آگاه است، تأکید کرد که در حال بررسی این گزارش‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حملۀ هوایی اخیر اسرائیل در اردوگاه «تل‌السلطان» واقع در غرب رفح، جایی که هزاران فلسطینی در پی حملات اسرائیل در آن پناه گرفته بودند، انجام شده است.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، روز دوشنبه اعلام کرد که بیمارستان صحرایی آن در رفح شمار زیادی از مجروحان را پذیرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از ساکنان این منطقه که خود را به بیمارستان کویتی در رفح رسانده، نوشته است: «حملات هوایی اسرائیل چادرهای آوارگان را سوزاند و اجساد مردم در آتش سوختند».

حملات هوایی سنگین اسرائیل به رفح، دو روز پس از آن صورت گرفت که دیوان بین‌المللی دادگستری طی حکمی به اسرائیل دستور داد تا حملات نظامی خود به رفح را متوقف کند.

ساعاتی قبل از حملات اخیر اسرائیل به رفح، حماس برای اولین بار از آغاز سال جاری میلادی، هشت موشک از رفح واقع در جنوب نوار غزه به سوی تل‌آویو شلیک کرد. بنا بر اعلام مقامات نظامی اسرائیل، شماری از این پرتابه‌ها توسط ارتش این کشور رهگیری و منهدم شد و هیچ موردی از تلفات جانی گزارش نشده است.

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه