ایرانیان مقیم خارج از کشور مقابل حوزه‌های انتخاباتی تجمع اعتراضی برگزار کردند

گروه‌هایی از ایرانیان ساکن خارج از کشور، امروز برای نشان دادن اعتراض خود به انتخابات ریاست جمهوری، اطراف شعب رای گیری در شهرهای مختلف جهان تجمع کردند

ایرانیان ساکن ایتالیا با برگزاری تجمعی در میلان و سر دادن شعارهایی از جمله “نه به دیکتاتور”  و نمایش تصاویری از کشته شدگان اعتراضات اخیر ایران، مخالفت خود با رای دادن در انتخاباتی که به گفته آنان نامزدهای آن نماینده واقعی اقشار مختلف ملت ایران نیستند را محکوم کردند.

شهروندان ایرانی مقیم آلمان نیز در شهرهایی از جمله فرانکفورت و هامبورگ، مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی گرد هم آمده و با در دست داشتن تصاویری از قربانیان خیزش اخیر ایران، ضمن اعلام اعتراض، از هموطنان خود خواستند تا در این انتخابات شرکت نکنند.

دیگر شهرهای اروپا از جمله استکهلم، پایتخت سوئد، و کپنهاک، پایتخت کشور دانمارک، نیز امروز شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی ایرانیان بودند. 

تغییر محل اخذ رای در سیدنی و بریزبین

سفارت جمهوری اسلامی در استرالیا، روز پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، از تغییر محل برگزاری انتخابات در شهر سیدنی خبر داد. این سفارتخانه، یک روز پیش از آن نیز در پی اعتراض ایرانیان مقیم استرالیا، مجبور به تغییر محل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در شهر بریزبن شده بود.

ایرانیان ساکن نیوزلند برای رای دادن “از جانشان گذشتند”

رضا نظرآهاری، سفیر جمهوری اسلامی در نیوزلند، در واکنش به تجمع شهروندان معترض مقابل محل اخذ رای در اکلند، اعلام کرد “ایرانیانی که در این کشور هستند از جانشان گذشتند … برخی محدود با پرخاشگری سعی کردند که نگذارند هموطنان رای بدهند اما آنها حضور پیدا کردند و در پروسه انتخابات کمک کردند”. 

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در انتخابات شرکت نمی‌کنند

نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، که از زمستان سال ۱۳۸۹ به این طرف در حصر خانگی به سر می‌برند، در یک استوری اینستاگرام نوشت که والدین او پیشنهاد آوردن صندوق رأی به منزل‌ خود را رد کرده اند. او نوشت: “مأموران امروز برای آوردن صندوق به حصر اختر سؤال کرده‌اند. والدین گفته‌اند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

برگرفته از سایت رادیو بین المللی فرانسه