تمدید مهلت اخذ رای تا ساعت ۱۰ شب با تصمیم وزیر کشور

وزارت کشور در آخرین بیانیه خود پیرامون انتخابات مدعی شد به دلیل «تماس‌های دریافتی مبنی بر درخواست تمدید مجدد مدت زمان اخذ رأی»، وزیر کشور با تمدید انتخابات تا ساعت ده شب موافقت کرده است.

ستاد انتخابات کشور پیشتر انتخابات را تا ساعت بیست امشب تمدید کرده بود ومدعی شده بود این تصمیم به دنبال «استقبال مردم از انتخابات» گرفته شده است.

پیش از آن محمد مخبر، کفیل ریاست جمهوری که جمعه در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شده بود، مدعی شد که «تا این لحظه نسبت به هفته گذشته حضور مردم در پای صندوق رای بهتر بوده است». مخبر همچنین ابراز امیدواری کرد که نتایج انتخابات تا آخر شب یا فردا صبح اعلام شود.

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی برگزار می‌شود که گزارش‌ها حاکی از رقابت نزدیک میان دو نامزد نهایی است. 

دور اول انتخابات میزان مشارکت به پایین‌ترین حد در تاریخ جمهوری اسلامی رسید. بیش از شصت درصد مردم  در انتخابات شرکت نکردند و بیش از یک میلیون هم آرای باطله به صندوق‌ها ریخته شد. 

با این حال علی خامنه‌ای مدعی شد عدم حضور اکثریت به مفهوم مخالفت با نظام نیست و بسیاری وقت نکرده‌اند در انتخابات شرکت کنند. این در حالی است که بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی و صنفی پیش از برگزاری انتخابات آن را تحریم کرده‌ و اعلام کردند در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

برگرفته از سایت فارسی ایران وایر