اسرائیل از حمله موشکی مرگبار حزب‌الله به یک زمین فوتبال کودکان خبر داد.

وزیر امور خارجه اسرائیل: «بدون شک حزب الله از خطوط قرمز ما عبور کرد… حزب الله درهای جهنم را باز کرده است

ایران اینترنشنال – یازده نفر از جمله چند کودک در حمله موشکی به یک زمین فوتبال در روستایی در بلندی‌های جولان که تحت کنترل اسرائیل است، کشته و تعداد بیشتری نیز زخمی شدند. ارتش اسرائیل حزب‌الله را مسوول این حمله دانسته، اما این گروه مسوولیت این حمله را نپذیرفت.

سرویس آمبولانس اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که مجروحان ۱۰ تا ۲۰ ساله بودند.

یک پزشک از تخریب و آتش‌سوزی بزرگ در محل حادثه خبر داد که یک زمین فوتبال در روستای مجدل شمس بود.بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان بهای سنگینی را برای حمله به مجدل شمس پرداخت خواهد کرد، چیزی که تاکنون هرگز پرداخت نکرده است.

اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهوری اسرائیل، در واکنش به حمله مرگبار به یک زمین فوتبال در مجدل شمس گفت: «جهان نمی‌تواند در مقابل حملات تروریستی حسن نصرالله که به فرمان امپراتوری شر در ایران انجام می‌شود، سکوت کند.»

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد بنیامین نتانیاهو در پی حمله مرگبار به مجدل شمس، چند ساعت زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده از واشینگتن به اسرائیل باز می‌گردد.

دولت لبنان این حمله علیه غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به خصومت‌ها در همه جبهه‌ها شد.::

مقام‌های آمریکایی به اکسیوس گفتند دولت بایدن به شدت نگران است که حمله راکتی از لبنان به مجدل شمس موجب جنگ تمام عیار میان اسرائیل و حزب‌الله شود.

محمد عفیف مقام ارشد حزب‌الله لبنان به رویترز گفت که این گروه مسوول این حمله نیست.

حزب‌الله که از سوی آمریکا و اسرائیل یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، همچنین در بیانیه‌ای نوشت که این گروه «به هیچ وجه ارتباطی با این حادثه ندارد و قاطعانه تمام اتهامات نادرست را رد می‌کند.»

این در حالی است که حزب‌الله پیشتر گفته بود که ده‌ها راکت به یک پایگاه ارتش در بلندی‌های جولان، نزدیک مجدل شمس شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل ارزیابی کرده که حزب‌الله عامل شلیک موشکی بوده که به شهر اصابت کرده و غیرنظامیان را کشته و زخمی کرده است.

برگرفته از سایت خبر نامه گویا.