حسن نصرالله علیه اسرائیل اعلان نبرد آشکار در تمام جبهه‌ها کرد

رهبر گروه حزب‌الله که این سخنان را در مراسم تشیع جنازه فؤاد شکر، رهبر نظامی حزب‌الله، ایراد می کرد، همچنین با اشاره به نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تحت عنوان “محور مقاومت”، گفت که “دشمن”، یعنی اسرائیل “باید اکنون در انتظار خشم و انتقام در تمام جبهه‌های پشتیبانی از غزه باشد.”

حسن نصرالله کشته شدن فؤاد شکر توسط اسرائیل را “اقدامی جنگی” توصیف کرد و گفت که حزب‌الله تاوان حمایتش از غزه و مردم فلسطین را می‌دهد. او گفت که حزب الله از این پس از مرحلۀ حمایت صرف از غزه خارج شده و علیه اسرائیل در تمام جبهه ها اعلان جنگ می‌کند.

همزمان با این سخنان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشست ارزیابی فرماندهی جبهۀ داخلی ارتش اسرائیل هشدار داد که هر اقدام خصمانه‌ای علیه اسرائیل با تاوانی بسیار سنگین روبرو خواهد شد. او گفت که اسرائیل در وضعیت اضطراری حداکثری چه از نظر دفاعی و چه از نظر تهاجمی است و هر کس از هر کجا مرتکب اقدام خصمانه‌ای علیه اسرائیل شود، تاوان بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

در اظهاراتش، نخست وزیر اسرائیل کشته شدن محمد ضیف فرماندۀ نظامی حماس را تأئید کرد و افزود : هر کس به ما حمله کند، به او حمله خواهیم کرد.  

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه