مسکو انهدام سومین پل در منطقۀ کورسک روسیه توسط اوکراین را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسکو روز دوشنبه ۱۹ اوت (۲۹ مرداد)، تأیید کرد که ارتش اوکراین در ادامۀ عملیات خود در منطقۀ کورسک روسیه سومین پل استراتژیک را نیز در این منطقه طی یک هفتۀ اخیر منهدم کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات روسیه نوشته است که ارتش اوکراین در جریان حملۀ روز گذشته خود، سومین پل راهبردی بر روی رودخانۀ سیم در منطقۀ کورسک روسیه را که از دو هفته پیش به صحنۀ نبرد میان نیروهای دو کشور تبدیل شده است، تخریب کرده است.

نمایندۀ کمیتۀ تحقیقات روسیه تصریح کرد: «در پی حملات هدفمند اوکراین با استفاده از راکت و سلاح‌های توپخانه‌ای علیه ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در روستای کریژ در روز یکشنبه، سومین پل بر رودخانۀ سیم نیز منهدم شد».

در همین حال، وزارت امور خارجۀ روسیه اعلام کرد که اوکراین از راکت‌های غربی از جمله سامانه موشکی هیمارس ساخت آمریکا، برای تخریب و انهدام پل‌های روی رودخانۀ سیم در منطقۀ گلوشکُوو استفاده کرده است.

پیش از این، نمایندۀ کمیتۀ تحقیقات روسیه نیز روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پل دوم بر روی رودخانۀ سیم در نزدیکی روستای زوانوئه در منطقۀ کورسک که برای تخلیۀ غیرنظامیان استفاده می‌شد، با به‌کارگیری سامانه موشکی هیمارس ساخت ایالات متحدۀ آمریکا تخریب و منهدم شده است.

فرماندۀ نیروی هوایی اوکراین، روز یکشنبه اعلام کرد که با انهدام دومین پل راهبردی در منطقۀ کورسک روسیه توسط ارتش این کشور، ظرفیت نظامی مسکو برای تأمین لجستیکی نیروهای خود جهت مقابله با پیشروی اوکراین محدود شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران نظامی سه پل را در منطقه کورسک شناسایی کرده بودند که روسیه از آنها برای تامین نیروهای خود استفاده می‌کرد اما در حال حاضر هر سه پل تخریب شده و آسیب جدی دیده‌اند.

یوری پودولیاکا وبلاگ‌نویس نظامی بانفوذ طرفدار روسیه، روز یکشنبه اعلام کرد که اوکراین احتمالاً در روزهای آینده تلاش خواهد کرد تا کنترل پل استراتژیک دیگری را نیز بر روی رودخانۀ پسیول به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای روسیه از تاریخ ۶ ماه اوت، در حال نبرد با سربازان اوکراینی در منطقۀ کورسک هستند؛ به‌طوریکه هزاران نفر از نیروهای اوکراین با در هم شکستن مرزهای غربی روسیه، بزرگترین حمله به خاک این کشور از زمان آغاز جنگ در فوریۀ ۲۰۲۲ را رقم زده‌اند.

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه