زلنسکی می‌گوید تا چند روز آینده، طرح ختم جنگ با روسیه را با جوبایدن درمیان میگذارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که امیدوار است که جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از طرح او که برای ختم جنگ با روسیه، آماده کرده، حمایت کند. زلنسکی این سخنان را جمعه ۲۰ سپتامبر و پیش از سفر به واشنگتن مطرح کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جریان دیداری در پاریس. فرانسه / 7 ژوئن 2024
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جریان دیداری در پاریس. فرانسه / 7 ژوئن 2024 AP – Evan Vucci

زلنسکی که طرح خود را «برنامه پیروزی» می‌خواند، وعده کرده که در چند روز پیش‌رو، آن را برای ختم جنگ، با جوبایدن شریک می‌کند.

زلنسکی در جریان نشست خبری با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که به کی‌یف سفر کرده، در این مورد گفته که «این برنامه برای تصمیم‌هایی طراحی شده که باید بین اکتبر تا دسامبر اتفاق بیفتد… ما خیلی دوست داریم. سپس ما باور خواهیم کرد که برنامه کار می‌کند.»

قرار است زلنسکی در سفر خود به آمریکا، با رئیس‌جمهور بایدن و کاملا هریس معاون او، دیدار کند. کی‌یف همچنان تائید کرده که در جریان این سفر، زلنسکی با دونالد ترامپ، رقیب انتخاباتی کاملا هریس نیز دیدار می‌کند.

رئیس‌جمهور اوکراین تصمیم دارد تا برای پایان جنگ در ماه نوامبر، یک نشست بین‌المللی صلح دیگر را که این‌بار از روسیه نیز دعوت شود، میزبانی کند

پوتین پیش از این گفته بود که مسکو زمانی وارد گفتگوهای صلح می‌شود که کی‌یف، ۴ منطقه‌ی خود را به مسکو واگذار کند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

همرسانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *