کشته شدن دبیر کل حزب الله لبنان حسن نصرالله در بیروت، آیت الله علی خامنه ای را به مخفی گاه امنیتی فرستاد – محمد فارسی

در حمله اسرائيل به بیروت و کشته شدن حسن نصرالله، سردار سرتیپ عباس نیلفروشان هم که در جلسه محرمانه ای همراه حسن نصرالله بود نیز کشته شد. به یاد داریم هنگام ورود سپاه پاسداران به جنگ داخلی سوریه، علی خامنه ای و سرداران سپاهی, اعزام سپاهیان به سوریه را برای حفاظت از مرقد حضرت زینب اعلام داشتند. البته پس از اینکه تابوت شهیدان سپاهی از سوریه به ایران وارد شد، مثال ملا و دم خروس را برای علی خامنه ای یادآور شد. کشته شدن عباس نیلفروشان، معاون عملیاتی سپاه قدس در بیروت نیز دخالت رژیم اسلامی ایران در جنگ بین اسرائيل و حزب الله لبنان را تأیید نمود و کشور ایران را مستقیماً در مقابله با اسرائيل قرار داده است.

رسانه رادیو فردا، ۲۹ سپتامبر نوشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر کشته شدن سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات این نیروی نظامی را همراه با کشته شدن حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تأیید کرد. برابر با این گزارش عباس نیلفروشان بعدازظهر جمعه ۲۷ سپتامبر در حمله هوایی اسرائیل به منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان کشته شد (۱). نیلفروشان افسر سپاهی بسیار با تجربه ای بود، از جمله معاون عملیات سپاه پاسداران، ریاست دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه را عهده دار بود. نیلفروشان سمت معاونت عملیاتی سپاه را بعد از کشته شدن محمدرضا زاهدی که در حمله ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ اسرائيل به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد کسب کرده بود. وی بدلیل سرکوب اعتراضات «زن-زندگی-آزادی» در سال ۱۴۰۱ از طرف وزارت داریی آمریکا در لیست تحریم های امریکا قرار داشت.

وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی، کشته شدن نیلفروشان را به فرمانده سپاه پاسداران، سردار حسین سلامی تبریک و تسلیت گفت و طی بیانیه ای تأیید کرد، تجاوز رژیم صهیونیستی هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند و دستگاه دیپلماسی نیز تمامی ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی را برای پیگرد جنایتکاران و حامیان آنها به کار می‌گیرد (۲). عراقچی مشخص نکرده کدام عملیاتی را انجام خواهند داد!! از طرفی سران رژیم اسلامی به جان هم افتاده بویژه رئیس جمهور پزشکیان که قاطعانه در برابر اسرائيل نایستاده و اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل گفته ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست، را سرزنش کرده و به چالش کشیده اند.

در این راستا جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهوری اسلامی، در حاشیه مراسم یادبود حسن نصرالله که در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار شد،‌ در برابر خبرنگاران از شخصیت حسن نصرالله تجلیل کرد، و این که جمهوری اسلامی با تصمیم رهبری “در زمان مناسب” به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد. سخنان محمد جواد ظریف در باره کشته شدن حسن نصرالله جالب بنظر میرسد، ظریف میگوید حسن نصرالله “به آرزویش رسید و به جایگاه عالی که همواره منتظرش بود دست پیدا کرد و به یاران شهیدش پیوست!”، امّا تصمیم برای خونخواهی او از طرف ایران مستقیماً به رهبر انقلاب علی خامنه ای ارتباط دارد و نه دولت!

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی نیز در حاشیه مراسم یادبود و تسلیت کشته شدن حسن نصرالله به خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص واکنش محور مقاومت در برابر ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهارداشت: ادامه مقاومت تا رسیدن به اهداف و حقوق محور مقاومت و حزب الله لبنان می‌تواند بهترین گزینه در مقابله با شرایط فعلی باشد! (۳). احمدی مقدم می گوید «رژیم صهیونیستی امروز در شرایط بسیار سختی گرفتار شده و تلاش می‌کند که خودش را پیروز جلوه دهد ولی با حرکات و اقداماتی که انجام میدهد در باتلاق‌های سخت‌ تری فرو می‌رود!!»

با کشته شدن حسن نصرالله وضعیت و معادلات خاورمیانه تغییر کرده و جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله به مرحله سرنوشت سازی رسیده است. واضح است که جهان غرب نمی‌خواهد این جنگ گسترش پیدا کند و می‌خواهند با آتش ‌بس شدت این جنگ را کم کنند. اما اسرائیل در حال پیروز شدن است و اگر حملات خود را متوقف کند، نیروهای حزب‌الله دوباره بازسازی می‌شوند و تداوم جنگ ادامه خواهد یافت. در این راستا رئیس جمهور آمریکا، آقای جو بایدن، کشته شدن حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را داوری حق طلبانه اعلام داشت.

جالب توجه اینکه روزنامه فرانسوی لوپاریزین به نقل از یک منبع امنیتی لبنان خبر داده  که دولت اسرائیل از طریق یک عامل نفوذی ایرانی از ورود قریب‌الوقوع حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان به حومه بیروت مطلع شده بود. علی خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر بی لیاقتی نیروهای اطلاعاتی، و بی عملی رژیم در مقابل عملیات اسرائیل، پنج روز عزای عمومی در ایران اعلام کرد.

با توجه به این ضربه شدید، از دست دادن دبیرکل و فرماندهان ارشد نظامی-سیاسی، سازمان حزب الله در شوک و سرگمی بسر میبرد. و گزینه ای برای پاسخ به حملات اسرائیل ندارد، اگر چه جایگزین کردن ساختار فرماندهی حزب الله چندان مشکل نخواهد بود. حزب الله برای مدتی قادر نخواهد بود تصمیم مؤثری بر علیه اسرائيل اتخاد کند. رژیم اسلامی که پشتیبان حزب الله است نیز قادر نیست از نظر نظامی کمکی به حزب الله بدهد. تحلیل گران نظامی تنها گزینه رژیم برای حمایت از حزب الله را بکارگیری نیروی محور مقاومت از جمله شبه نظامیان نیابتی رژیم در عراق و یمن، می دانند. این گزینه نیز غیرقابل پیش بینی است زیرا با توجه به سفر اخیر پزشکیان به عراق مشخص گردیده که بین نیابتی های رژیم اختلاف شدید بوجود آمده و بسیاری از نفوذ بیمورد رژیم اسلامی در عراق ناراضی هستند.

از طرفی حمله مستقیم از ایران به اسرائيل امکان پذیر نیست. رژیم پس از کشته شدن محمد رضا زاهدی بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به طرف اسرائيل پرتاب کرد که با حمایت آمریکا و کشورهای اروپای غربی اقدامی ناموفق و بیهوده بود. ازطرفی بدلیل فساد گسترده در سیستم اطلاعاتی-امنیتی، رژیم حتی قادر نبود که از جان هنیه رئيس دفتر سیاسی حماس در تهران حفاظت کند!! اکنون نیز بدلیل اینکه رژیم از حمایت مردم ایران برخوردار نیست، سیستم امنیتی رژیم نابسامان است، اختلافات شدید بین نحله های اطلاعتی-امنیتی-حفاظتی به وجود آمده، رژیم برای انجام هر عملی هراسان است. بقرار اطلاع از داخل ایران رژیم مانع از تجمع مردم در پارک ها و میادین شهرهای کشور می باشد، و به نوعی حکومت نظامی برقرار کرده است.

بنا بر اطلاع، بعد از انفجار پیجر و تاکی واکی ها در دست نظامیان حزب الله، رژیم تمام ادوات الکترونیکی را از دست سپاهیان جمع آوری کرده است. هرگونه دستگاه الکترونیکی مورد استفاده در وسایل نقلیه خامنه ای و پسرش مجتبی بطور کامل جمع آوری شده و اگر در بعضی اوقات بخواهند از وسیله ای استفاده شود، چندین بار مورد بازرسی قرار می گیرد. میتوان به جرات تحلیل کرد سیستم اطلاعاتی رژیم اسلامی در ایران درحال حاضر از هم پاشیده، نا امن و قادر به هرگونه تصمیم گیری نیست.

این درحالی است که سیستم اطلاعاتی اسرائيل از پشتیبانی مردم اسرائیل برخوردار است، استراتژیست های بسیار با تجریه ای دارد؛ سیستم اطلاعاتی اسرائيل استراتژیک و برابر با طرح  و برنامه و تاکتیک عمل می کند. بعد از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائيل، سازمان اطلاعات برون و داخل مرزی اسرائيل با استراتژی و تاکیتک عمل کرده و موفق بوده است. بعد از حمله تروریستی ۷ اکتبر، اسرائيل تصمیم گرفت اول کار حماس را تمام کند درحالی که از روز ۸ اکتبر حزب الله لبنان حملات راکتی، موشکی و پهپادی خود برعلیه اسرائيل را شروع کرد. اسرائيل مجبور شد حدود ۶۰ هزار ساکنان شمال اسرائيل را به جای امن در داخل اسرائيل منتقل کند.

از سویی رسانه های معبتر جهان مشکل اصلی بین لبنان و اسرائیل را رژیم اسلامی در ایران می دانند،  و تحلیل می کنند اگر مشکل ایران حل شود، مردم دو کشور لبنان و اسرائيل می‌توانند از همکاری با یکدیگر بهره ‌مند شوند. شاید اقدام صحیح برای آمریکا و اروپا این باشد که به اسرائیل توصیه کنند، اول کار حزب الله لبنان را تمام کند، تا بتوان رابطه دیلماتیک بین اسرائيل و لبنان را برقرار کرد.

با توجه به موارد بالا رژیم اسلامی با اقدامات چند روزه اسرائيل بسیار وحشت زده است، به سیستم اطلاعاتی-امنیتی خود بدلیل نفوذ موساد اعتمادی ندارد. محور مقاومت که رژیم با میلیاردهای دلار هزینه در منطقه خاورمیانه برعلیه اسرائیل برقرار کرده، به پشتیبانی رژیم اسلامی اطمینان ندارد. رژیم برای جلوگیری از سقوط توسط مردم بویژه جوانان سیستم سرکوب در داخل ایران را شدت بخشیده، و سران رژیم از جمله خامنه ای از ترس حملات اسرائيل در مخفی گاه بسر می برند.

در پایان توصیه و پیام من به عنوان سربازی کهنسال با تجربه چندین ساله به افسران، درجه داران، و سربازان ارتش ایران آن است که مترصد باشید و هنگام خیزش مردم در کنار آنان قرار گیرید تا از طریق مقاومت مدنی، مردم تکلیف خود با رژیم فاسد اسلامی را روشن کنند.

پاینده ایران

ناخدا محمد فارسی

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

1 – https://www.radiofarda.com/a/who-is-abbas-nilforoshan-iranian-commander-killed-nasrallah/33138813.html

2 – https://www.irna.ir/news/85611884/

3 – https://www.irna.ir/news/85611691/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *