بیانیه جبهه ملی ایران خارج از کشور پیرامون نامه ۳۲ نماینده اسرائیل

جبهه ملی ایران اقدام ۳۲ نماینده پارلمان اسرائیل پیرامون نقض تمامیت ارضی ایران و جدایی آذربایجان از کشور را بشدت محکوم میکند.

جبهه ملی ایران بسیار متعجب است که دولت اسرائيل با توجه به دمکراسی نهادینه شده در آن کشور پیرامون این نامه واکنش رسمی نشان نداده است، اگر چه گفته می شود لااقل ۲۵ نفر از ۳۲ نماینده امضاء خود را پس گرفته اند، و ۷ نفر باقیمانده از راستگران افراطی روس تبار اسرائيل مانند وزیرخارجه پیشین اسرائيل لیبرمن می باشند که طیف بسیار کوچکی از مردم اسرائيل را نمایندگی می کنند.

لازم است یادآورشویم ملت ایران و ملت اسرائیل از هنگام پادشاه دادگستر ایران کورش بزرگ، بنیانگذار اولین منشور حقوق بشر جهانی، شروع و ادامه یافته است. دوستی و مودت مردم ایران با مردم اسرائيل در تورات مذهب یهود ثبت است که بیانگر آن است به یهودیان اجازه داده می شود به آئین  مذهب یهود، خدای خود را پرستش کنند، و معبد یهودیان در اورشلیم که توسط پادشاه بابل با خاک یکسان شده بود بازسازی شود. در هنگام پادشاهی خشایارشاه هنگامی که بدستور بدخواهان قرار بود نسل یهود برانداخته شود، با درخواست شهبانوی یهودی الاصل «استر» از پادشاه، نسل یهود از نابودی رهایی یافت. بنابراین روابط دوستانه بین مردم ایران با مردم اسرائیل جای اما و اگر ندارد و سابقه دیرینه دارد.

اکنون که مردم ایران به پاخاسته تا بنیاد رژیم اسلامی درایران را برکند، نامه ۳۲ نماینده پارلمان اسرائیل میتواند در راستای ابقاء حکومت اخوندهای حاکم برایران تلقی شود. ملت ایران همانگونه که در استقلال و تمامیت ارضی کشور با رژیم حاکم در مبارزه است نامه ضد استقلال  و تمامیت ارضی ایران از جانب نماینده گان اسرائیل را مردود می دانند.

ملت ایران از حمایت نمایندگان کشور های مختلف جهان در جهت استقرار حاکمیت سکولار و دموکرات در سرزمین یک پارچه ایران استقبال می کند. و در فردای ایران ازاد یقینا بدنبال روابط دوستانه با تمام کشورهای جهان از جمله اسرائيل خواهند بود.

در پایان جبهه ملی ایران از مقامات پارلمان اسرائیل می خواهد اشتباه خود را اصلاح و از ملت ایران پوزش بخواهند.

جبهه ملی ایران خارج از کشور

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۴ ماه می ۲۰۲۳