قرآن سوزی: ترفندی نا کارامد که خامنه ای بدان دست یازیده جهت در ابهام قرار دادن ادعای امارات بر سه جزیره دهانه خلیج فارس – ناخدا محمد فارسی

پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و انتشار بیانیه ای پیرامون ادعای بی اساس امارات متحده عربی و حمایت از آن از سوی دولت روسیه، که موجب پی گیری قضیه از سوی امارات متحده عربی از طریق دیوان داوری بین المللی برای تسلط بر این جزایر بود، رهبر جمهوری اسلامی در قبال آن بدون هر گونه واکنش موثر باقی ماند!

پس از انتشار بیانیه در روز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی در نشست خبری اظهار به بی اهمیت بودن این بیانیه داشت، و گفت «احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها یک اصل شناخته شده است» و ظاهرا به دولت روسیه اعتراض کرد! این درحالی است که کشور روسیه و چین این ادعا را مورد تأیید قرار داده اند. این ادعا برای ملت ایران بسیار نگران کننده است، موضوع حاکمیت ایران بر سه جزیره استراتژیک در دهانه هرمز است و رهبر جمهوری اسلامی بهر دلیلی تاکنون ساکت و بی تفاوت مانده است!

از سویی دیگر برای اطمینان از اینکه ایران اقدامی در مورد این دعا نکند و درگیری نظامی در دهانه خیلج فارس بوجود نیاید پنتاگون شروع به اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ و کماندو به خلیج فارس برای مقابله با اقدامات احتمالی ایران در توقیف کشتی‌ ها اعزام داشت.

رهبر جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر این افتضاح سیاسی و احتمال از دست رفتن قسمتی دیگر از سرمین کشور ایران از فرصت قرآن سوزی که توسط یک پناهجوی عراقی در سوئد، (عضو پیشین حشدالشعبی عراق و وابسطه به حکومت خامنه ای )، جامه برتن دریده و اعلام داشت که کشور سوئد باید متمردین را به یک کشور اسلامی اعزام دارند تا محاکمه اسلامی شوند. خامنه ای بخوبی واقف است که چنین تقاضایی برای یک کشور دمکرات مانند سوئد غیر ممکن است. امّا با انتشار سخنان خامنه ای در سطح جهانی، تمرکز بر «ادعای امارات بر سه جزیره استراتژیک ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک» کاهش یافت. سران دیگر رژیم نیز با خامنه ای همصدا شده و خواهان آن شده اند که تمام کشورهای اسلامی سفرای سوئد را از کشورهایشان اخراج کنند، در حالی که دولت ایران تاکنون سفیر سوئد را اخراج نکرده است!

سئوال این جاست آیا پیش از روی کار آمدن جمهوری اسلامی و شرارت های مسلمانان افراطی بویژه شیعیان قرآن سوزی رواج داشته است  یا نه؟ جواب این سئوال بجرأت منفی است. لازم به توضیح است شخصی که مرتکب قرآن سوزی در سوئد شده یک پناهنده عراقی است که «به بیان خودش» توسط آخوندی در عراق مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، و بدلیل تنفر از اسلام به قرآن سوزی دست زده است.

رسانه اینترنتی رادیو فردا روز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ مقاله ای منتشر کرد که به واکنش خامنه ای به قرآن سوزی در سوئد اشاره دارد. در این مقاله آمده است خامنه ای برای هتک حرمت قرآن در اروپا خواهان «اشد مجازات» شده است (۱). خامنه ای این حادثه را «حادثه ای تلخ و توطئه ‌آمیز و خطرآفرین دانسته» و دولت سوئد را به «آرایش جنگی» گرفتن در برابر «دنیای اسلام» متهم کرده است. خامنه روشن نمیکند کدام آرایش جنگی؟ قرآن سوزی توسط یک پناهجوی عراقی مقیم سوئد انجام شده که دولت سوئد در آن دخالتی نداشته است؟ خامنه ای از اقدام بیخردانه این پناهجوی عراقی استفاده نموده و برای سرپوش گذاشتن بر توطئه بلعیده شدن جزایر ایرانی درخلیج فارس، به عمال خود در عراق دستور حمله به سفارت سوئد در عراق را صادر کرد، که بامداد روز شنبه ۲۸ تیر، سرسپردگان رژیم ا