فروپاشی از درون، یکی از طرق محتمل سقوط فیزیکی رژیم، به‌مناسبت سالروز سقوط شوروی. من چه کنم!؟ – علی صدارت

 

تاریخ تولید و تاریخ: ۴ دی ۱۴۰۲ = 25-12-2023 دوشنبه

رژیم‌های دیکتاتوری، هژمونیک و تمامت‌خواه هستند. برای به قدرت رسیدن و برای در اریکه قدرت ماندن، از هر شگردی برای حذف سایر احزاب و تشکیلات و افرادی که روش و منش آن‌ها را با خود منطبق نمی‌بینند، استفاده می‌کنند. 

گردانندگان رژیم‌های دیکتاتوری و شرکای سلطه‌سالار آن‌ها در جامعه مدنی و جامعه سیاسی، به تدریج و به روش‌های مختلف، دگراندیشان را حذف می‌کنند. برای استفاده از قهر و خشونت، ابایی ندارند. 

بعد از حذف مخالفان، نوبت به حذف رقبا می‌رسد. سپس به بهانه‌ی «یک‌دست» شدن، حتی به جان عناصر وفادار به رژیم می‌رسد. در رژیم ولایت مطلقه پهلوی و در دربار پهلوی، هر چه چاکرتر و پست‌تر، بالا رفتن از پله‌های ترقی و رسیدن به «دروازههای تمدن بزرگ» آسان‌تر! در رژیم ولایت مطلقه فقیه و در «بیت رهبری»  هر چه  ذوب‌شده‌تر و پست‌تر، بالا رفتن از پله‌های ترقی و رسیدن به «اسلام ناب محمدی» و «بهشت» آسان‌تر! به جایی می‌رسد که هر گونه اصلاحی غیر ممکن می‌گردد.

رژیم‌های دیکتاتوری مجبور هستند مردم را از جنس خود کنند. هر چه ابعاد کیفی و کمی این همسان‌سازی بیشتر شود، طول عمر رژیم طولانی‌تر می‌شود. این کار برای رژیم‌هایی غیردموکراتیکی که در موضع سلطه‌گر قرار دارند، بسیار آسان‌تر است. چرا که وژدان عمومی همگانی را راحت‌تر می‌توان سلطه‌سالار کرد. رژیم‌های اسرائیل و امریکا مثال‌های خوبی از این دست هستند. ولی در جوامع استبدادزده‌ی زیر سلطه، مردم مقاومت بیشتری از خود بروز می‌دهند تا همجنس رژیم نشوند. ایران مثال خوبی است.❊

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

https://youtube.com/watch?v=rAaXFeN69sY%3Ffeature%3Doembed

توجه! روشهای موثر برای خشونتزدایی توسط ما شهروندخبرنگاران

 جالب اینجاست که این روشهای موثر ، بسیار اسان و عملی هستند

 شما و من و همه ما به سادگی میتوانیم به  وظیفه شهروندی خود عمل کنیم و در احقاق حق اطلاع یابی و نیز احقاق حق اطلاع رسانی بیشتر کوشا شویم 

طی دهه‌های گذشته، اسرائیل و شرکا، همیشه بسیاری از مردم را در پروپاگندا و جنگ روانی شکست داده بودند، و انواع سانسورها و خودسانسوری‌ها را به مردم (از جمله مردم اسرائیل و امریکا و…) تحمیل کرده بودند. ولی با استفاده از شبکه‌بندی‌های اجتماعی و رسانه‌های شخصی، حالا شما و همه ما شهروندخبرنگاران توانسته‌ایم دفاعی جانانه و پیروزمندانه در این جنگ را مدیریت کنیم.

جنگ روانی مادر همه جنگهاست ولی تنها جنگیست که ما مردم در آن توانایی و وسایل دفاع پیرزمندانه را دارا هستیم

پردههای سانسور و مغزشویی و پروپاگندا و خودسانسوری و خشونتهای رسانه ای و….. به علت  فعالیتهای تو و  ما شهروندخبرنگاران هر چه بیشتر از پیش در می افتند و فرو میریزند . ولی بایسته است که تلاشها پیوسته باشند و ادامه پیدا کنند!

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی،  در👇همین‌جا👇بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

پادکستاسپاتیفای