شکست انتخاباتی آیت الله علی خامنه ای و چاره جویی وی برای جلوگیری از سقوط نظام – ناخدا محمد فارسی

پس از شکست در انتخابات و بی آبرویی، و تهدید اسرائیل که «بعد از نابودی حماس نوبت حزب الله و رژیم اسلامی ایران است»، خامنه ای فرمانده کل قوا ، به فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی دستور داده هر یک قدرت نظامی و آمادگی خود را سنجیده و اعلام کنند، تا بلکه از سقوط رژیم جلوگیری شود.

در این راستا برابر با گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا (۱)، سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش که روز چهاشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، در ناوگان نیروی دریایی ایران در بندرعباس سخنرانی داشت گفت «مهم‌ترین وظیفه نیروهای مسلح ارتقای روز به روز توان رزمی و آمادگی رزمی است.» وی میگوید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هر وضعیتی آمادگی کامل دارند. در این راستا موسوی بیان داشت آموزش، نگهداری، تعمیر، تمرینات و رزمایش‌ و امثال آن، برای این است که یک نیرو بتواند در زمان و مکان لازم در جهت ماموریت خود بهترین نقش را ایفا کند و دلیرمردان نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز دست در دست برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا امروز توانسته ‌اند این ماموریت را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، اقیانوس هند، باب المندب و دریای سرخ به سرانجام برسانند.

موسوی اضافه کرد نیروی دریایی راهبردی ارتش سال‌های اخیر با اعزام ۹۷ ناوگروه به اقیانوس‌ها، با سرافرازی موفق شده است پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در اهتزاز نگه دارد و امنیت شناورهای تجاری و نفت‌کش‌ها را حفظ کند. سرلشگر موسوی ناگزیر،  پیرو اوامر فرمانده کل قوا، این چنین غلو میکند تا از تهدید آدم کشان ایت الله خامنه ای در امان بماند. ایشان از کدام ۹۷ ناوگروه صحبت دارد؟& برای من ناخدای نیروی دریایی مفهوم نیست. احتمال میدهم هر بار که ناوی را نیروی دریایی ارتش به خارج از آب های اقلیمی ایران اعزام داشته را یک ناوگروه بحساب آورده است. وی اضافه کرده در دوسال گذشته شاهد هستیم که ماموریت اقیانوسی ناوگروه ۷۵ در اقیانوس اطلس و پس از آن ناوگروه ۸۶ به دور دنیا را داشته ایم. درباره این دو مأموریت از پیش توضیحات لازم داده شده است . بطور خلاصه مأموریت ناوگروه ۷۵ شامل دو فروند ناو با نام های ناو-بندر مکران و ناوشکن سهند است که در دسامبر ۲۰۲۱ در رزمایشی در دریای سیاه همراه با ناوهای پیشرفته روسیه بود. شرکت ناوگروه ۷۵ در رزمایش مشترک با روسیه با شکست روبرو شد و با آبروریزی خاتمه یافت. از دریادار حسین خانزادی فرمانده وقت نیروی دریایی برای شرکت در این رزمایش دعوت بعمل آمد. از شرکت این ناوگروه در رزمایش دریای سیاه سخن چندانی به میان نیامد، زیرا با مقایسه با ناوهای پیشرفته نیروی دریایی روسیه امکان ورود به عملیات ناو-بندر مکران وجود نداشت. پس از بازگشت از این مأموریت، خامنه ای انتظار داشت خبرهای رزمایشی فوق العاده این ناوگروه را بشنود، ولی دریادار خانزادی آمادگی برای دروغ پردازی نداشت، زیرا در مقابل پرسنل حرفه ای نیروی دریایی جوابگو می بود.

فرماندهان پیشین نیروی دریایی همواره حقایق کمبود تجهیزات نیروی دریایی بدلیل کمبود بودجه را عنوان نموده اند. قابل توجه است که دریادار خانزادی هم مانند دیگر فرماندهان پیشین نیروی دریایی بدلیل پاسخگویی حرفه ای، مورد بی مهری علی خامنه قرار گرفت و از کار برکنار شد و بجای او دریادار شهرام ایرانی با دستور خامنه ای در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ عهده دار فرماندهی نیروی دریایی ارتش گردید.

باعث تأسف است که دریادار شهرام ایرانی در باره ناوگروه ۸۶ که ناو-بندرمکران همراه با ناوچه دنا، بدور دنیا دریانوردی کرده اند، بسیار غلو کرده است. دریادار ایرانی در سخنرانی خود در بندرعباس اظهار داشت نیروی دریایی ارتش در عمق اقیانوس‌ها مقتدرانه ظاهر شده است. وی تصریح کرد «در پی تدابیر ابلاغی رهبر معظم انقلاب همواره در راستای کسب صیانت دریایی، نقش آفرینی در حوزه اقتصاد دریایی و اقتصاد دریامحور و امروز هم اقتصاد اقیانوسی داشته ایم (۲) .»

موسوی پیرو دستور خامنه ای اضافه کرد «دشمنان ایران و در راس آن‌ها آمریکای جهانخوار حامی رژیم کودک کش صهیونیستی است که گاهی با رفتار آشکار و گاهی در پشت صحنه با فریب و وادار کردن دیگران با بیان مواضع بی‌اساس، ذات فتنه گری و ناامنی گری خود را بروز می‌دهد، بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آگاهی و اشراف کامل اطلاعاتی آن‌ها، آمادگی دارند در هر سطحی که لازم باشد از منابع و منافع ملی کشور دفاع کرده و در این راه از یک وجب از این آب و خاک و از آرمان انقلاب اسلامی سر سوزنی کوتاه نخواهند آمد.» بیان سرلشگر موسوی در راستای حاکمیت سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در دهانه خلیج فارس است، که امارات متحده عربی در نشست های پیاپی شورای همکاری خلیج فارس اعلام داشته اند.

لازم به توضیح است که پیرامون نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران صحبتی به میان نیامده است!.

فرمانده نیروی هوایی، سرتیپ واحدی، که در پایگاه هوایی وحدتی دزفول سخنرانی داشت، نیز اظهار داشت «نیروی هوایی ارتش آماده تر و پای کار تر از همیشه آماده انجام فرامین فرمانده کل قوا و دفاع از نظام،‌ انقلاب اسلامی و ایران است ( ۳)». قبلاً پیرامون امکانات نیروی هوایی ارتش گزارش داده ایم که، متأسفانه بدلیل عدم اختصاص دادن بودجه لازم برای بروز کردن تجهیزات نیروی هوایی ارتش، آسمان کشور ناامن و بی دفاع مانده است. ولی پرسنل غیرتمند نیروی هوایی توانسته اند با نگهداری تجهیزاتی که از پیش از انقلاب باقی مانده است، این تجهیزات را به بهترین وجه ممکن عملیاتی نگاه دارند. مردم ایران جانفشانی و عملیات قهرمانه خلبانان نیروی هوایی ارتش در جنگ ایران و عراق را هرگز از یاد نخواهند برد. امّا اکنون وضعیت متفاوت است. همسایگان ایران از بهترین جنگنده هایی مانند اف-۱۵ و اف-۱۶ پیشرفته و بروز برخوردارند، در حالی که ایران مجبور است با هواپیماهای ۱ف-۴، ۵ و ۱۴ تامکت امنیت آسمان ایران را تأمین کند!.

سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران نیز در همین روز در دانشگاه امام حسین سخنرانی کرد (۴). وی سخنرانی خود را با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی که توسط آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم اجرا شد شروع کرد، که هدف اصلی وی ناسزاگویی به آمریکا و اسرائيل بود. سردار سلامی در ادامه بیان داشت:‌ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که پس از رویت گزارش‌ها صورت گرفت، شاهد بودیم معظم له فرمودند «که کار بزرگی صورت گرفته است و نباید متوقف شود، آفت کارهای بزرگ فراغت است. و آنچه را هم که بدست آمده به تدریج نابود می کند سعی کنید ضعف ها بر طرف شود و این میوه شیرین کار جهادی و علمی کام کشور و انقلاب را شیرین تر کند».

در این مورد سردار محسن رضایی هم همین روز در دانشگاه امام حسین سخنرانی کرد (۵). وی پیرامون پیشرفت صنایع دفاعی ایران سخن راند. وی خاطرنشان کرد در چنین شرایط برخی نکات به ما خیلی کمک کرد، یکی از آنها این بود که مؤسسان و فرماندهان سپاه عموما فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ما بودند مانند سردار رحیم صفوی، شمخانی، مهدی باکری، وحیدی. دیگر این بود که برخی از فرماندهان ما در مبارزات انقلابی آموزش هایی را دیده بودند، مثلا در حوزه تعقیب، ضد تعقیب و مراقبت در مقابل ساواک هرکس که آموزش می دید به دیگری هم آموزش می داد. عملا فرماندهان سپاه هم معلم و مربی و هم فرمانده بودند که موجب شد یک الگوی رفتاری از رده بالا تا رده پایین سپاه سرایت کند.

سردار رضایی افزود: تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت نکته دیگری است که باید در نظر گرفته شود، این گسست ها در تبدیل علم تا ثروت باعث شده است که نتوانیم به خوبی از ظرفیت خود استفاده کنیم.! این سردار بی خرد که خود را دانشمند تصور میکند، میگوید «ما فقط توانسته ایم در حوزه دفاعی به خوبی صنعتی شویم که باید تلاش زیادی برای حوزه های دیگر نیز انجام دهیم بنابراین دانشگاه امام حسین می تواند در حوزه های مختلف ورود پیدا کند و خلاهای موجود را مرتفع کند.

سرلشکر یحیی رحیم‌ صفوی،‌ مشاور عالی نظامی خامنه ای، هم روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، در همایش روایت پیشرفت ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین سخنرانی کرد و گفت ما با عقلانیت و علم، جنگ را پیش بردیم. از شورای عالی سپاه که ۱۲ نفر بودند ۹ نفر آنها روحانی بودند و ما بقی نیز از دانشگاهیان بودند، اکثر فرماندهان جنگ یا دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاه بودند (۶). صفوی میگوید مهمترین وظیفه دانشگاه امام حسین آنست که بر روی عملیات استراتژیک دریای سرخ ، دریای مدیترانه، نیروهای دریایی و هوافضای سپاه تمرکز نماید چرا که جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است!.

با توجه به مراتب بالا مشخص است که خامنه با اعلام نتیجه انتخابات روز ۱۱ اسفند به سختی بوحشت افتاده است. وی متوجه شده که مردم ایران در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری نه تنها شرکت نکردند، بلکه در روز انتخابات در منزل ماندند؛ حرکت مقاومت مدنی که برای اولین بار رخ داده است. خامنه ای که تا کنون با سرکوب، شکنجه، کشتار رژیم اسلامی خود را حفط کرده، شکست و سقوط رژیم اسلامی در ایران را احساس می کند. وی متوهم است و تصور میکند با به رخ کشیدن امکانات نیروهای نظامی و انتظامی می تواند بقاء رژیم را تأمین کند.

در پایان سقوط رژیم خامنه ای اغاز شده، امّا برای گذار کامل از رژیم،  مردم دلیر و مصمم ایران به سه مؤلفه نیاز دارند از جمله: ۱ – اعتراضات و عملیات مقاومت مدنی مردم؛ ۲ – اپوزیسیون رژیم که نیاز به چشم انداز گذار از رژیم دارد؛ و ۳ – ایجاد مؤله چشم انداز گذار همگام با مقاومت مدنی تا آلترناتیو رژیم ارایه شود.

در این صورت است که کشورهای دمکراتیک جهان نیز بجای مراودت با رژیم اسلامی با آلترناتیو آن ارتباط برقرار خواهند کرد و پیروزی گذار از رژیم رقم خواهد خورد.

ناخدا محمد فارسی

۱۵ ماه مارس ۲۰۲۳

1 – https://www.irna.ir/news/85409695/

2 – https://www.irna.ir/news/85409715/

3 – https://www.irna.ir/news/85409951/

4 – https://www.irna.ir/news/85410012/

5 – https://www.irna.ir/news/85409934/

6 – https://www.irna.ir/news/85409996/