نقش ایرانیان درانتخابات سراسر دنیای غرب و ریاست جمهوری در امریکا – دکترمحمد پروین

بیشتر دولتهای غربی سود جو هستند. جدا از اینکه خود را دموکرات، جمهوری خواه، این و آن بخوانند، در ارتباط با دولتهای پس مانده و دیکتاتور نیز همچنان بدنبال منافع خود هستند.

حمایت از این یا آن حزب که به خصوصیات اجتماعی، سیاسی افراد بستگی دارد همیشه اختلاف نظراتی را ایجاد کرده است. منتها شرایط غیر قابل تصور فعلی در امریکا ماورای این اختلافات است.
پاره ای از ایرانیان که برای سرنگونی رژیم اسلامی سالهاست که فقط حرف میزنند و دل بستگیشان به اینست که امریکا یا اسرائیل با حمله به ایران این رژیم را سرنگون کنند، اینروزها بر آنند که انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور امریکا آنها را به آرزویشان خواهد رساند. این افراد در این رویا بسر میبرند که او رژیم اسلامی را ساقط و فرد مورد علاقه آنها را بجایش مینشاند!
ترامپ خود را کاملا نشان داده است. در زمینه های مختلف و بخصوص رفتار و نظراتش در مورد زنان نشان داده است که جز .بی همه چیز” نمیتوان او را چیز دیگری خواند. حمایت محافظه کاران دست راستی از او، باعث شرم آوری امریکا در دنیا شده است”

نابود کردن رژیم اسلامی با حمله نظامی جز با نابودی بسیاری از ایرانیان و به خاک کشانده شدن ایران عملی نیست. این رژیم مالک ایران شده است و به این سادگیها دست از آن بر نمیدارد. حملات محدود امریکا و اسرائیل هم همواره آرزوی رژیم است چرا که با استفاده از آن، کشتارها و سرکوب های بیشتر آزادی خواهان درون مرز را توجیه خواهد کرد.

از طرف دیگر دموکراتها هم که هر کدامشان با همه معایبی که در مواضع آنها هست، قابل مقایسه با این “بی همه چیز” نیستند، جز حرف، شعار های حقوق بشری و یا تحریم های بی معنی کاری نکرده اند و نخواهند کرد. آنها بدنبال منافع خود هستند و جز کنترل فعالیتهای اتمی رژیم و محدودیت دخالتهایش در منطقه خواستار چیز دیگری نبوده و نیستند.

پس چه باید کرد ؟

این شرایط دردناک را ما ایرانیان برون مرز میتوانسته ایم تغییر دهیم. ولی ما هم با بسنده کردن به حرف و شعار، کمترین اثری نداشته ایم. راه کاری عملی مدتهاست از طرف بنیاد مهر پیشنهاد شده است اما از آنجائیکه کاری دراز مدت را طلب میکرد، نادیده گرفته شده است.

جزئیات و توضیحات لازم در نوشتجات مختلف در سایت مهر موجود است . باید حوصله داشت و آنها را خواند.
https://mehr.org/index_articles_persian.htm