راه پیش رو – ارن ساگینیان


دریافت کنندگان گرامی، با درود:

آیا میدانید چم واژهٔ تازی حرّافی چیست؟  بزبان ادبی پارسی می شود پًرگوئی، یا پُر چانگی، بزبان فارسی کوچه باغی می شود زِر زدن.  زر زدن یکی از گرفتاری های ماست.  بجای کار کردن می گوئیم ما که گفتیم!  چرا می گوئیم ما؟  آیا همهٔ این گوینده ها می پندارند که  شاه یا شاهنشاه هستند؟

ریشهٔ آموزشی ما گندیده بود و هست.  وزارت فرهنگ ما فرمایشی بود و هست.

بیشترین شما خوانندگان این گزارش انگیزه ای برای بررسی آنچه که خواهم نگاشت نداشتید. من داشتم.

بررسی های من اگیزه شد که دبیره ای درست کنم که هر کودک ایرانی در یک روز خوانا شود.

تنبلان داد میزنند که فرهنگ از میان خواهد رفت.  من همهٔ چهاربندی های راستین عمر خیام را بدبیرهٔ نوین برگرداندم و چاپ کردم.  ۳۰٪ دیوان حافظ و ۱۰٪شاهنامه را برگرداندم.

پس از بررسی بیشتر به این هوده رسیدم که ۳۵،۰۰۰ کتاب در برگیرندهٔ همهٔ ادبیات فارسی را در یک سال بیاری ۱۰۰۰ سپاهی دانش بر می گردانیم و در ۱۰،۰۰۰ مزکتی که به نسک خانه برگردانده شده در دسترس همه گذاشته خواهند شد.

اگر آزادی می خواهید، نخست مغز خود را بند شیعه گری آزاد کنید.  اگر می خواهید مسلمان بمانید، تنها آیات مکی قرآن را بزبان پارسی بخوانید.  این کتاب نوشته و چاپ شده است و در سه زبان های فارسی، انگلیسی، و عربی چاپ شده است.  همین کتاب بزبان های ترکی، روسی، آلمانی، اسپانیولی، و فرانسه آماده به چاپ هست.  چاپ نخواهم کرد زیرا که خواننده نیست.

حضرت محمد در مکه اسلام نیاورد، او کارش تعلیم یهودیت بود.  و تورات را از همسرش آموخت.  این دست آورد پژوهش های من بود در قرآن و تورات. آیات مکی از پنج کتاب اول تورات برداشته شده اند.

با مهر

مهندس آرن ساگینیان