بیانیه جبهه ملی ایران-خارج از کشور – اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی

شادباش اهدای جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۳ میلادی به شیرزن مبارز و شحاع ایران خانم نرگس محمدی

حبهه ملی ایران-خارج از کشور این جایزه معتبر جهانی که حق این زن مبارز سیاسی مخالف جمهوری اسلامی است را شادباش میگوید. این جایزه به دلیل مبارزات نرگس محمدی با سرکوب زنان در ایران و تلاش‌های او برای ترویج و دفاع از حقوق بشر و آزادی همگان در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲  به او اعطا گردیده است.

باعث خشنودی است که جایزه صلح نوبل به خانم نرگس محمدی واکنش‌های جهانی به دنبال داشته و در معتبرین رسانه های جهانی مانند اسوشیتدپرس، واشنگتن پست، رویترز و دیگر رسانه ها همگانی بازتاب گسترده داشته و جایزه ای که بدلیل شجاعتِ فعالانه سیاسی به وی تعلق گرفته را تبریک گفته اند. بیشتر آقای گوترس دبیرکل سازمان ملل هم دریافت جایزه صلح نوبل به خانم محمدی را تبریک گفته اند. آقای گوترس امروز جمعه ۱۴ مهر با انتشار بیانیه ای اهدای جایزه صلح نوبل را به خانم محمد تبریک گفت. آقای گوترس در این بیانیه یادآور شده مدافعان حقوق بشر زنان که از حقوق بشر در داخل و خارج از ایران دفاع می‌کنند، به خاطر مقاومت و شجاعت خود باید مورد تمجید قرار گرفته و از سوی جامعه بین‌المللی حمایت شوند.

نرگس محمدی، هم اکنون در زندان اوین در حبس بسر می برد. لازم است این افتخار بزرگ را نه تنها به خانم محمدی بلکه به تمام شیرزنان مبارز ایران که بدتیرن ناملایمات را به جان خریده اند تبریک گفت. این دومین بار پس از ۲۰ سال است که نوبل صلح جهانی، که یکی از معتبرترین جوایز جهانی است به یک زن ایرانی تعلق می‌گیرد. اولین به خانم شیرین عبادی بود که در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۰۳ میلادی بوی اعطا شد.

جبهه ملی ایران — خارج از کشور ضمن سپاس از اهدا کنندگان جایزه صلح نوبل  افتخاری به خانم نرگس محمدی  به او و تمام شیر زنانی که در صف نخست مبارزه آزادی خواهانه  ایران قرار دارند و تا کنون صدها تن از آنان جان خود را فدا کرده اند صمیمانه  شادباش گفته و قاطعانه خواستار آزادی  همه زندانیان سیاسی هستیم که  به دلیل دفاع از آزادی که حق  انسانی و طبیعی  آنان است در زندان های رژیم اسلامی بسر می برند.

جبهه ملی ایران-خارج از کشور

۱۴ مهر ۱۴۰۲ – ۶ اکتبر ۲۰۲۳