بیانیه شماره ۱درباره حمله گروه حماس به مردم غیرنظامی اسرائیل

جبهه ملی ایران -خارج از کشور

مناقشه‌ای بنام «فلسطین و اسرائیل»! در آسیای میانه از سال ۱۹۴۸ با اعلام موجودیتِ دولت اسراِئیل(با محوریتِ یهود تباری!)، بطور رسمی پدید آمده و همه منطقه را بارها مستقیم یا غیرمستقیم درگیر کرده است.

اقدامات دولت تازه تأسیسِ اسرائیل با حمایت نیروهای غربی عاملی برای رویارویی فلسطینیانِ همان اراضی، اعرابِ منطقه و دولت های آنان با اسرائیل و غرب از یک‌سو و حمایتِ دولت شوروی سابق از فلسطینیان، از سویی دیگر اوضاع را در چارچوب “جنگ‌سرد” بغرنج‌تر کرد.

فلسطینیان نیز با حمایت برخی دولت ملت‌های عربی توانستند مخالفت خود را با تأسیس و اقدامات دولت اسرائیل طیِ یک مبارزه سیاسی‌نظامیِ بلند‌مدت، در قالب سازمان آزادیبخش فلسطین(P L O) در سازمان ملل رسمیت بخشند.

منازعاتِ نهادهای فلسطینی با دولت اسرائیل زوایای بسیاری داشته است چه در امر آشکار و پنهان در سیاست و چه در عرصه رعایتِ حقوق بشر در جنگ از جانبِ هر دو طرف…

در این میان ۳ حکومت (لیبی، سوریه و از ۱۹۷۹ جمهوری اسلامی ایران) که خود را دشمن اسرائیل و حامیِ مردم فلسطین خواندند، همواره سعی به تخریبِ نقش سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان «نماینده واحدِ» مردم فلسطین کردند و سعی به جایگزین کردنِ انواع گروه‌های تروریستی و افراطی بجای آن داشتند که متأسفانه به دلیل سیاست‌های افراطی اسرائیل علیه مردم و اراضی فلسطینیان این حکومت‌های ماجراجو در این امر موفق بودند و جریاناتِ افراطی و غیرمسئول مانند “حماس” یا “جهاداسلامی” زاده شده و موفق به عضوگیری قابل توجه از مردم فلسطین شدند.

ما گروه حماس را غیرمسئول، با رفتاری دونِ‌شأن تمدن انسانی و صدمه زننده به مطالباتِ حقوقیِ مردم فلسطین می‌دانیم. ما رفتار  گروه حماس  را نماینده مردم صلح دوست در نوار غزه ندانسته و تنها عاملی شبه‌نظامیِ فرومایه، نیابتی و وابسته به دلارهای ارسالی از طرف رژیم ایران و قطر می دانیم.

همانطور که همیشه تأکید کرده‌ایم رفتار رژیم ایران، ملت فهیم و تمدن ایران را نمایندگی نمی‌کند امروز نیز اعلان می‌داریم یک گروهِ مرتجع، منحرف، تفرقه ساز با رفتاری لُمپنی و مجرمانه در عرصه جنگ! که وابسته به دولت‌های فاسدی چون ایران و قطر است نباید به عنوان نماینده مردم محروم در باریکه غزه تلقی شود تا تبعاتِ آن دامن‌گیر مردم غیرنظامیِ فلسطین در بکی از محروم‌مانده‌ترین مناطق جهان شود.

بمبارانِ کور مناطق مسکونی در نوار غزه به بهانه تلافی کردن عملیات حماس در اسرائیل، نمونه دیگری از نقض حقوق‌بشر، رفتاری غیرانسانی و شرم‌آور در قرن ۲۱ است.

“حماس” و “جهاداسلامی” در بافت غیرنظامی مردم نوارِغزه رخنه کرده‌اند. با سلاحِ دریافتی از خارجیان علیه مخالفانِ خود ارعاب ایجاد می‌کنند و با پول‌های دریافتی از خارج غزه، سیاست‌های ماجراجویانه خود را بر مردم بی‌پناهِ غزه تحمیل می‌کنند.

جداسازی آنان از بافت شهری بسیار دشوار است و هرنوع حمله نظامی باعث فاجعه می‌شود که شده است، لذا ما  پیشنهاد می‌کنیم:

۱- مشکلات مردم محروم غزه باید طیِ مذاکره با نمایندگانِ مسئول از طرفِ آنان جهتِ “خلعِ ید شدن حماس در نمایندگی از مردم غزه” پیگیری شود (با انتخابات به نظارت سازمان ملل).

۲- سازمان ملل باید دخالت کند و با ایجاد “منطقه حائل” بین اسرائیل و غزه از عملیات تلافی‌جویانه توسط ارتش اسرائیل جلوگیری کند.

۳-  کنترل غزه به نیروهای پاسدار صلح وابسته به سازمان ملل ارجاع شود.

۴- تا زمانی که نیرویی نظامی یا انتظامی مورد تأیید سازمان ملل در نوار غزه موجود نباشد، حماس و سایر گروه‌های شبه‌نظامی باید خلعِ سلاح شوند تا مردم غیرنظامی بویژه زنان ‌و کودکان از آسیب‌های ناشی از عملیات تلافی جویانه ارتش اسرائیل در امان بمانند.

جبهه ملی ایران- خارج از کشور

به دبیری دکتر امیر هوشمند ممتاز

12 اکتبر 2023 برابر با 20 مهر 2023