اشتباه ناشی ازمحاسبه حمله حماس به اسرائیل – محمد فارسی

مردم ایران بیش از هر زمانی دیگر مصمم به سرنگونی رژیم اسلامی ایران اند

آیت الله علی خامنه ای با طرح و برنامه ریزی حمله شبه نظامیان جهاد اسلامی فلسطین و جنگجویان حماس به اسرائیل احتمالاً چندین هدف را پیگیر بوده، از جمله:
• ضربه زدن به هیمنه اطلاعاتی اسرائیل در جهان بویژه خاورمیانه.
• بهم زدن برقرای روابط دیپلماتیک بین اسرائيل و عربستان سعودی و بیرنگ کردن پیمان ابراهیم.
• متوقف کردن روند شکاف درونی حاکمیت که بدلیل حرکت انقلابی «زن-زندگی-آزادی» ایجاد شد.

میتوان گمانه زد ادامه برقراری روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی برای مدتی تعلیق گردد. امّا بعد از مدتی کوتاه و پایان گرفتن حاکمیت حماس در غزه، برقراری روابط احتمالاً با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت. همچنین ترکیه و کشورهای عربی عضو پیمان ابراهیم مانند امارات متحده عربی و بحرین به دلیل فشار افکار عمومی مردم خود احتملا تا حدی روابط سیاسی خود با اسرائیل را کم رنگ جلوه خواهند داد، این نیز تنها برای مدتی کوتاه خواهد بود. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که علی خامنه ای از کشت و کشتار بی رحمانه مردم اسرائیل و مردم بی دفاع غزه توانسته تنها نیات پلید و جنایتکارانه خود را تاحدی اقناع کند.
لازم به یادآوری است که مردم جهان از اقدامات سبعانه شبه نظامیان نیابتی رژ‌یم اسلامی ایران بویژه جهاد اسلامی فلسطین و حماس در ۷ اکتبر در کیبوتس های اسرائیل، و اقدامات تلافی جویانه نتانیاهو و دولت اسرائیل بسختی نگرانند.

اما مردم ایران با مشاهده اعمال جنایتکارانه عمال رژیم اسلامی ایران و به قتل رساندن هزاران بیگناه اسرائیلی و فلسطینی، از جمله کودکان و زنان از هرزمانی دیگر مصمم تر برای عبور از رژیم اسلامی در ایران هستند. رژیم اسلامی ترسیده که خیزش انقلابی مهسا، با به قتل رساندن آرمیتا گراوند جهش جدیدی یابد. از این نظر امنیتی های رژیم مراسم خاکسپاری آرمیتا را بسختی تحت کنترل داشتند. لازم به یادآوری است که رژیم اسلامی در تنگنای شگفت آوری قرار دارد، نه میتواند از شبه نظامیان نیابتی خود در خاورمیانه علیه اسرائیل حمایت کند، زیرا با حمله شدید اسرائیل و آمریکا روبرو خواهد شد، و نه توانسته در داخل ایران باریختن اشک تمساح برای خود آبرویی کسب نماید. افزون بر این مردم ایران از جنایتی که خامنه ای برای کشت و کشتار یهودیان بدست حماس و حزب الله لبنان طرح و برنامه ریزی کرده بود بسیار آزرده خاطراند و جنایات رژیم برعلیه یهودیان را اقدامی ضدّ انسانی میدانند و محکوم کرده اند.

رژیم از نظر سیاسی در خاورمیانه نیز بی آبرو گردیده به نحوی که یکی از سران حماس اعلام داشت خامنه ای به آنها خیانت کرده است. در چند روز اول حمله حماس به اسرائیل که جهان بویژه اسرائیل را غافلگیر و شگفت زده کرد، عمال رژیم در اغاز با برگزاری مراسم جشن و شادی و پروپاگنداهای خود در پشتیبانی از حماس ادامه دادند، خامنه ای در سخنرانی خود، ۳ آبان ۱۴۰۲، شبه نظامیان جهاد اسلامی فلسطین و حماس را با توجه به فجایع غیر انسانی که از خود بروز دادند، رزمندگان آزادیخواه فلسطین نامید. خامنه ای سفر روسای آمریکا و دیگر کشورهای اروپا از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان به اسرائیل را شرورانه و ظالمانه خواند. این درحالی است که جنگجویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین، بیشرمانه با بریدن سر سرباز اسرائیلی، مقام و شآن انسانیت را زیر سئوال بردند. این جنایتکاران بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی زن و کودک را به فجیع ترین شیوه غیرانسانی کشتند، و بیش از ۲۳۰ نفر غیرنظامی زن و کودک را به گروگان گرفته و از اسرائیل بداخل نوار غزه بردند. جهان در حیرت فرورفت، اسرائیل از خواب غفلت بیدار شد و بمباران های هوایی بر روی غزه را شروع کرد. به مردم بی دفاع غزه اعلام کرد از خانه و کاشانه خود فرار کنند، و از شمال غزه که شهر غزه در آن واقع است به سمت جنوب کوچ کنند. جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به بمباران شبانه غزه ادامه دادند و طی چند روز گذشته حملات زمینی اسرائیل به غزه نیز آغاز گردیده است.

سئوال این است: مردم بی دفاع غزه چه گناهی دارند که این جنایتکاران از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند؟. جنایتکاران حماس و جهاد اسلامی فلسطین خود را در تونلهایی که در زیر بلوکهای مسکونی مردم بی گناه و در زیر بیمارستان ها مخفی کرده اند. برابر با آمار کشته شدگان و مجروهان غزه از شروع جنگ تا کنون بیش از ۸۰۰۰ کشته وبیش از ۱۵۰۰۰ زخمی گردیده اند. با این حال جنگجویان جهاد اسلامی فلسطین و حماس در تونل های خود خزیده و برای فرار از درگیری با نظامیان اسرائيلی طرح و برنامه ریزی میکنند.

در هفته گذشته رژیم اسلامی، برای نشان دادن پشتیبانی خود از تروریست های جهاد اسلامی و حماس به اقدامات بیخردانه ای دست یازید. از طریق شبه نظامیان نیابتی خود در عراق و سوریه به چند پایگاه نظامی آمریکا از جمله پایگاه هوایی التنف حمله موشکی-پهپادی انجام دادند. رئیس جمهور، وزیر امورخارجه آمریکا، وزیر دفاع و بسیاری از سناتورهای آمریکا به رژیم هشدار دادند اگر بیش از این به پایگاه های آمریکا حمله شود بی جواب نخواهد ماند، و بویژه اگر رژیم مستقیماً وارد جنگ حماس و اسرائیل شود بهای بسیار گزافی پرداخت خواهند کرد. با تهدید جدّی آمریکا، و پیام مستقیم رئیس جمهور آمریکا به خامنه ای، رژیم اسلامی شمشیر تبلیغاتی خود را نیز غلاف کرد.

پیرو حملات نمادین شبه نظامیان نیابتی رژیم در عراق و سوریه برعلیه مواضع آمریکا، جیمز گروگوری و فرنک گاردنر خبرنگاران امنیتی بی بی سی گزارشی را منتشر کردند که قابل تأمل است (۱). این دو خبرنگار اظهار داشته اند ایالات متحده آمریکا حملات هوایی علیه دو انبار اسلحه و مهمات در شرق سوریه انجام داده اند که توسط سپاه پاسداران ایران استفاده می شود. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت این حملات در پاسخ به حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه توسط گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران بوده است. این حملات روز جمعه ۲۷ اکتبر حدود ساعت یک ونیم صبح بوقت محلی انجام شد. پایگاه مورد حمله جنگنده های آمریکا پایگاه بوکمال نزدیک به پایگاه هوایی التنف است. از زمان آغاز درگیری بین اسرائیل و حماس، نیروهای آمریکایی و ائتلاف حداقل ۱۲ بار در عراق و ۴ بار در سوریه مورد حمله راکتی شبه نظامی نیابتی تحت حمایت ایران قرار گرفته است. در این حملات، برابر با اعلام پنتاگون، ۲۱ نفر پرسنل ارتش آمریکا جراحات جزئی برداشته اند.

آمریکا نگران تشدید درگیری و گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه است که با بیخردی و بی مبالاتی رژیم اسلامی و گروه های نیابتی آن امکان پذیر است. اگر این نیروهای نیابتی وارد نبرد بین اسرائیل و حماس شوند، با احتمال بالا جنگ گسترش پیدا خواهد کرد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیامی نادر به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، نسبت به هدف قرار دادن پرسنل آمریکایی در خاورمیانه داد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هشدار داد که در صورت ادامه خشونت ها در غزه، واشنگتن از آتشی که منطقه را فرا گرفته در امان نخواهد ماند.

به منظور کنترل درگیری حماس و اسرائیل، رئیس جمهور آمریکا دستور داد دو ناو هواپیمابر آمریکا و ناوهای اژدرافکن پشتیبان همراه با هزاران تفنگدار دریایی به شرق دریای مدیترانه اعزام و ناو هواپیمابر اتمی ایزنهاور هم به خلیج فارس اعزام گردید. افزون براین آمریکا هم اکنون دو ناو هلیکوپتربر «باتان و کارتر هال» که در ماه ژوئيه به مأموریت خلیج فارس اعزام شدند در بحرین لنگر انداخته اند. وال استریت ژورنال گزارش داده پنتاگون قرار است نزدیک به دوازده سیستم دفاع هوایی پاتریات و تاد را برای محافظت از نیروهای خود در منطقه، از جمله در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ارسال و مستقر کند.

بعضی تحلیل گران براین باورند که مماشات دولت بایدن با ملاهای حاکم بر ایران، که در دنیا دولت حامی تروریسم شناخته شده، باعث کشتار وحشیانه حماس در روز ۷ اکتبر است. مهاجمان غزه حداقل ۱۴۰۰ نفر را در این کشور کشتند، از جمله حداقل ۳۱ آمریکایی، ۴۵۰۰ نفر را زخمی و بیش از ۲۳۰ نفر را ربودند و بعنوان گروگان به غزه بردند. ۱۳ شهروند ایالات متحده هنوز مفقودالاثر هستند. برابر با گزارش های متفاوت شبه نظامیان نیابتی ایران از ژانویه ۲۰۲۱ که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روی کار آمد، ۸۳ بار نیروهای آمریکایی را در سوریه و عراق هدف قرار داده است. لازم است به آقای بایدن یاداور شد آیا این ارقام کافی نیست تا شما تصمیم محکمتری در مقابل ملاهای جنایتکار ایران اتخاذ کنید؟

رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل شنبه شب ۲۸ اکتبر اعلام کردند که نیروهای دفاعی اسرائیل وارد نوار غزه شده و با پشتیبانی نیروهای نظامی در هوا و دریا در حال عملیات روی زمین هستند. بعبارتی ارتش اسرائیل حملات همه جانبه خود را برعلیه تروریستهای حماس شروع کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز اعلام داشت نیروهای زمینی اضافی وارد غزه شدند که نشان دهنده آغاز مرحله دوم جنگ است. وی اظهار داشت هدف حمله از بین بردن توانایی های نظامی و سیاسی حماس و بازگرداندن شهروندان ربوده شده هستیم. افزون بر این نتانیاهو بیان داشت «ما فقط در ابتدای راه هستیم».

در پایان لازم است توضیح داده شود با بررسی وبسایت های رژیم چنین بنظر میرسد که رژیم جنایتکار اسلامی متوجه تهدید آمریکا شده باشد. از پروپاگنداهای رژیم خبری نیست، تنها با صحبت های تلفنی وزیرامورخارجه رژیم با بعضی از وزرای خارجه از جمله قطر، عمان و عربستان بسنده شده است. همچنین از تهدیدات تو خالی سران سپاه پاسداران خبری نیست. افزون براین با دعوت از سران حماس به ایران شعارهای بی ارزش آنها را منتشر میکنند. رژیم بواقع وحشت زده است، بوضوح مشخص است که با سردرگمی شدیدی روبرو است. دیروز روز کورش، بزرگ مرد ایران زمین، بود و رژیم جنایتکار برای کم ارزش نشان دادن این روز بزرگ و ممانعت از تظاهرات خیابانی، این روز را با خاکسپاری آرمیتا گراوند مصادف قرار داد، تا مردم غمزده ایران دست به تظاهرات بزرگداشت کورش بزرگ نزنند.

هموطنان عزیز لازم است علارغم اینکه رژیم در پشت اقدام ددمنشانه حمله حماس به اسرائیل قرار دارد و کوشش می کند با ایجاد جو جنگی در داخل کشور، انقلاب «زن-زندگی-آزادی» را تحت الشعاع قرار دهد، امّا در رسیدن به این هدف ددمنشانه شکست خورده است. لازم است مجدداً پرچم حرکت انقلابی مهسا را همراه با آرمیتا گراوند هر چه بیشتر و بلندتر به اهتزاز درآوریم و تا سرنگونی رژیم کودک کش جنایتکار از پای نایستیم.

ناخدا محمد فارسی
۳۰ اکتبر ۲۰۲۳

1 – https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-67236438