سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی اعلام کنید – شورای ملی تصمیم ایران

این پرسش مهم مطرح است که چرا با وجود دلایل بسیار روشن و قوی دال بر تروریستی بودن سازمانی مخوف «سپاه پاسداران»، دولتها در اروپا و امریکا با مماشات، مانع تروریستی نامیدن این سازمان می شوند. در حالیکه مستندات روشن و قوی نشان می‌دهد سپاه پاسداران بعنوان بازوی سرکوب حکومت اسلامی نه فقط در داخل ایران که در منطقه و جهان یک گروه سازمان یافته تروریستی است که در بسیاری از جنایات دست دارد. این تشکل در سازماندهی، تامین مهمات، تدارکات گروه‌های نیابتی و نیز حمایت مستشاری آنها، نقش اساسی دارد.

شورای ملی تصمیم ایران با ارائه دلایل و مدارک زیر، خواهان آن است که سپاه پاسداران حکومت اسلامی در لیست تروریستی قرار گیرد:

الف – تروریسم داخلی

سپاه پاسداران در داخل ایران عامل اصلی سرکوب خشن، قتل، ربایش، نقص عضو و ناپدید سازی هزاران شهروندی است که طی بیش از چهار دهه‌ برای دموکراسی، آزادی، رواداری و صلح مبارزه کرده‌اند و می‌کنند. این اقدامات سرکوبگرانه مصداق روشن تروریسم خشن سازمان یافته است. این سازمان و زیر شاخه‌های آن مثل بسیج و اطلاعات سپاه در سرکوب‌های خونین و تروریستی مردم در داخل ایران از جمله اقلیتهای دینی، قومی، کنشگران مدنی، صنفی و سیاسی نقش آشکار ایفا می‌کنند.

ب – تهدید تجارت جهانی

سپاه پاسداران سابقه ربودن نفتکش یونانی در خلیج فارس و نفتکش بریتانیایی، کشتی کره جنوبی و شناورهای بی سرنشین آمریکائی در آبهای آزاد را در کارنامه‌ی سیاه خود دارد. جدیدترین اقدام تروریستی آن تجهیزنظامی- لجستیک حوثی‌ها و ناامن کردن باب المندب یکی از مهمترین آبراه‌های بازرگانی جهان نقش دارد.

پ – سازمان‌های نیروهای نیابتی

سپاه پاسداران به گروههای تروریستی مهمات ارسال می‌کند. سفارت بریتانیا در امارات، سنتکام و پنتاگون بارها خبر ارسال مهمات از سوی سپاه پاسداران به گروههای تروریستی را تایید کردند. سپاه پاسداران در سوریه حضور نظامی دارد، به حزب الله لبنان اسلحه می‌دهد و گروه تروریستی حماس را در ساختن تونل‌های زیرزمینی کمک کرده است و برای آنها راکت و خمپاره می فرستد. سپاه پاسداران شبه نظامیان نظیر نجبا، زینبیون، فاطمیون، عصایب اهل حق، کتائب حزب‌الله، حشدِ شعبی و دیگر شبه نظامیان را زیر چتر خود دارد.

ت – اقدامات تروریستی دولتی

واحد ۴٠٠ نیروی قدس سپاه مسئولیت انجام عملیات تروریستی در خارج از ایران را از طریق اجیر کردن مزدوران محلی– نیابتی بر عهده دارد. عملیات برون‌مرزی سپاه از طریق وابستگان نظامی در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی که بیشتر آنها سپاهی هستند، انجام می پذیرد. عملیات ربایش و حذف فیزیکی مخالفان سیاسی در اروپا، آمریکا و سایر نقاط جهان توسط نیروی قدس انجام می شود. قتل‌های اپوزیسیون ایرانی شامل شاپور بختیار، عبدالرحمان برومند، عبدالرحمان قاسملو، بهروز شاهوردی‌لو، کاظم رجوی، صادق شرفکندی، شهریار شفیق، علی‌اکبر طباطبایی، عبدالملک ملازاده، هادی عزیز مرادی، بیژن فاضلی، فتاح عبدلی، فریدون فرخزاد، صدیق کمانگر، محمدحسین نقدی، رضا مظلومان، مسعود مولوی، همایون اردلان… فقط بخش کوچکی از ترورهای دولتی است که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در همراهی با دیگر نهادهای اطلاعاتی حکومت اسلامی مجری آن بودند.

ربایش مبارزان مخالفین سیاسی از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بخشی دیگر از فعالیت‌های تروریستی آنها است. از آن میان می‌توان از ربودن فتح‌الله منوچهری، آرش شعاع‌شرق، جمشید شارمهد، روح الله زم و حبیب ‌فرج‌الله چعب نام برد.

سپاه پاسداران در اقدامات بمب‌گذاری در کشورهای جهان دست دارد. از آن میان می‌توان از انفجار سفارت ایالات متحده در لبنان، انفجار مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین و بمبگذاری در عربستان، کنیا، تایلند، هندوستان و دهها کشورهای دیگر جهان را نام ببریم.

ث – تهدید مستقیم

مسئولان سپاه پاسداران بارها رسما و مستقیم گفت‌ اند که به دنبال کشتن ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، پمپئو وزیرخارجه و دیگر سیاستمدارن آمریکایی هستند. حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران اخیراً تهدید و ارعاب اعضای یک شبکه تلویزیونی مخالف در لندن و توقف فعالیت آن را کار سپاه دانست. امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در فوریه ٢٠٢٣ تهدید مستقیم کرد که اگر اروپایی ها بچه های بدی بشوند، بُرد موشک های ایرانی به راحتی قابل افزایش یافتن به سمت خاک آنها است.

ج – تامین سلاح برای روس‌ها

ایران یکی از تامین کنندگان مهمات و پهپاد برای روسها در تجاوز به خاک اوکراین است.  پهپادهای شاهد که روسها به وفور آن را علیه اوکراین و کشتار مردم بی دفاع این کشور بکار می گیرند، محصول سازمان جهاد تحقیقات و خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران با شرکت در جنگ علیه اوکراین در کنار روس‌ها عملاً تهدیدی علیه اروپا شده است.

پاسخ ما به مخالفین قراردادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست تروریستی:

الف – تفکیک نقش نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی

عده‌ای بر این باورند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران مانند ارتش یکی از نیروهای مسلح نظام محسوب می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود که سپاه پاسداران با سازمان‌های تروریستی مانند داعش و القاعده متفاوت باشد.

در جواب این عده باید گفت ایران ارتش و پلیس دارد، اما سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین سازمانی شبه نظامی و بازوی ایدئولوژیک و تروریستی رژیم اسلامی هستند که البته به دلیل نقش سرکوب گرانه در نزد مردم ایران مشروعیت قانونی ندارند. به این اعتبار پشتیبانی حقوقی از سپاه پاسداران در بخشی از مجامع و کشورهای جهان، برای مردم و اپوزیسیون ایران یک پیام سیاسی قوی و نانوشته در حمایت از آن و در تشویق به ادامه‌ی فعالیتهای تروریستی آن سازمان در داخل و خارج از کشور است.

ب – قرار دادن سپاه در لیست تروریستی بی‌تاثیر است

عده‌ای دیگر بر این باورند که قراردادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم تاثیری بر عملکرد سیاست تروریستی حکومت اسلامی به طور عام و سپاه پاسداران به طور خاص نخواهد داشت.

در پاسخ به این دسته باید گفت که با توجه به نقش پررنگ سپاه در عرصه های اقتصادی، سیاسی، نظامی، هنری، فرهنگی، سازندگی، جاسوسی و ضدجاسوسی و … قطع منابع مالی، سیاسی و نظامی سپاه پاسداران از طریق تحریم آن سازمان می تواند عملاً ضربه بزرگی بر پیکره جمهوری اسلامی است.

تروریستی خواندن سپاه قید و بندهایی را برای کشورهای خارجی که با سپاه پاسداران داد و ستد می کنند ایجاد می‌کند و آن سازمان نظامی- تروریستی را از منابع مالی، صادرات تسلیحات، انجام رزمایش های نظامی مشترک با دیگر کشورها یا از آزادی تحرک در خارج از مرزها برای رهبری و سازمان دادن عملیات تروریستی و تجهیز و آموزش شبه نظامیان نیابتی محروم خواهد کرد. در نتیجه همه اینها باعث فشارهای بیشتر بر سپاه پاسداران و محدود کردن آنها در منطقه و جهان خواهد شد.

با توجه به این مهم که سپاه پاسداران و نهادهای اطلاعاتی وابسته به آن جلادان مبارزان آزدایخواه مردم ایران هستند، در لیست تروریستی قرار دادن آن، حمایت معنوی از مبارزات مردم ایران است.

در لیست تروریستی قرار دادن سپاه پاسداران اگر به شکلی دقیق و با همکاری گسترده کشورها انجام شود، باعث تضعیف امکانات سرمایه‌گذاری آن در جنگ‌های نیابتی می‌شود.

چکیده سخن

به نظر می رسد مدارک موجود برای تروریست نامیدن سپاه به قدری زیاد است که نیاز به هیچ پیش شرط دیگری نیست. این گروه ابزار تروریستی حکومت توتالیتر جمهوری اسلامی است که ابایی از هیچگونه شرارت در سطح وسیع ندارد، همچنانکه گروگان گیری شهروندان اروپایی و خارجی و بازداشت و بازجویی از آنها مستقیم از سوی سازمان اطلاعات سپاه انجام می گیرد. از همین رو دولتهای غربی و جهان آزاد نباید در تعامل با این رژیم به خاطر معامله در کوتاه مدت، از منافع درازمدت و همیشگی ملتهای جهان بگذرد و ضرورت دارد تا قبل از آنکه خیلی دیر شود و جامعه جهانی شاهد کشتار، قتل و شرارت بیشتر این نظام باشد، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در لیست تروریسم اعلام کنند.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که از نظر شورای ملی تصمیم و مردم ایران و مردم آگاه جهان،‌ هم اکنون سپاه پاسداران دیگر یک نیروی سرکوبگر برای مردم ایران نیست، بلکه خطری جدی برای امنیت منطقه و جهان آزاد است. ما از شما می خواهیم که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهید.

شورای ملی تصمیم ایران

۹ اسفند ۱۴۰۲ – ۲۸ فوریه ۲۰۲۴

برای مطالعه ژرف‌تر

https://www.treasury.gov/press-center/press-releases/pages/hp644.aspx

http://www.cnn.com/WORLD/9704/10/germany.iran.pm/

https://www.counterextremism.com/threat/irgc-islamic-revolutionary-guard-corps
https://www.unitedagainstnucleariran.com/index.php/jcpoa/malign-behavior-tracker

Iran smuggled drones into Russia using boats and state airline, sources reveal