کاهش دوره‌ مجازات؛ آزادی سه فعال کارگری از زندان اوین

«حسین تاج»، وکیل «حسن سعیدی»، «کیوان مهتدی» و «رضا شهابی»، از آزادی این سه فعال صنفی زندانی خبر داد. براساس گزارش »انصاف نیوز»، این سه تن با کاهش دوره‌ مجازات خود، مشمول عفو ۱۴۰۱ شده‌ و امروز از زندان آزاد شدند.

به گفته حسین تاج؛ «این سه فعال کارگری پس از صدور محکومیت ۶ سال حبس برای آن‌ها، درخواست اعاده دادرسی‌شان از سوی دیوان پذیرفته و پرونده به شعبه‌ هم عرض ارسال شده است. شعبه‌ هم‌عرض، محکومیت هر سه نفر را سه سال و شش ماه کاهش داده است. پس از صدور رای جدید، این سه فعال کارگری مشمول بخشنامه‌ عفو ۱۴۰۱ ‌شده‌اند. ما دوباره به دادسرای امنیت و اجرای احکام لایحه دادیم. دادسرای تهران در نهایت با شمول عفو این سه نفر موافقت کرد و امروز ذیل بخشنامه عفو ۱۴۰۱ آزاد می‌شوند. در واقع پرونده مختومه شده ا‌ست.»

به گفته این وکیل دادگستری؛ «در مورد آنیشا اسداللهی هم هفته‌ آینده بار دیگر درخواست اعاده‌ دادرسی را به دیوان خواهیم داد و امیدواریم پذیرفته بشود».

«آنیشا اسداللهی» و «کیوان مهتدی»، همراه با گروهی دیگر از فعالان صنفی کارگران و معلمان، در جریان پرونده‌سازی امنیتی برای دیدار با دو عضو سندیکایی فرانسوی در ۱۹اردیبهشت۱۴۰۱ در منزل خود در تهران بازداشت شدند. آنیشا اسداللهی، فعال کارگری، معلم و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است که پیش‌از این هم به‌دلیل فعالیت‌های خود به‌نفع کارگران سابقه بازداشت و برخورد قضایی را در کارنامه دارد.

«رضا شهابی» و «حسن سعیدی» هم دو تن از اعضای با سابقه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هستند. 

برگرفته از سایت فارسی ایران وایر