بیانیه جبهه ملی ایران خارج از کشور – همدردی با خانواده جانباختگان معدن ذغال سنگ طبس

هموطنان

شمار جان‌باختگان حادثه معدن ذغال سنگ طبس که تحت پوشش شرکت خصوصی کارجو عمل  می کند به ۵۰ نفر رسید. از جمله شمار مصدومین این حادثه ۱۶ نفر اعلام گردیده است. دلیل جانباختگان و مصدومین این حادثه نبود سیستم های ایمنی لازم در محیط کار و بی کفایتی مدیران شرکت کارجو است.

بقرار اطلاع از هموطنان محلی، معادنی که تحت سرپرستی  شرکت های چینی اداره می شوند از سیستم های ایمنی لازم برخوردارند. ولی معدنی که انفجار در آن رخ داده تحت پوشش شرکت خصوصی کارجو فعالیت میکند. این معدن از سیستم های ایمنی هشدار دهند، از جمله سنسورهای گاز متان، استفاده نمی کند و نشر این گاز در فضا بسته معدن باعث انفجار و جان باختن هموطنان زحمتکش معدنچی بوده است. علارغم اینکه از روز قبل کارگران به کارفرمایان خود خبر داده بودند بوی گاز به مشام میرسد، کارفرما نه تنها توجهی به اعلام خطر نداشته بلکه کارگران را  تهدید کرده «کسانی که نمی توانند کار کند، بروند و دیگر سرکار نیایند و هیچ حقوق و مزایایی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.»

جبهه ملی ایران همراه با ملت ایران به خانواده این زحمت کشان که جان خود را بدلیل عدم ایمنی لازم در محیط کار از دست داده اند تسلیت می گوید. و از رژیم اسلامی می خواهیم کمیته بررسی صلاحیتداری را انتخاب و این جنایت هولناک را با توجه به قوانین کار و ایمنی محیط کار کارگران بررسی و کارفرمایان جنایتکار مقصر را کیفرخواست و از طریق قانون جزایی کشور مجازات نماید.

جبهه ملی ایران خارج از کشور

۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۴ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *