نماینده مجلس: اصلا مسمومیتی بین دانش‌آموزان در کار نبوده است

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفته، طبق گزارش‌های رسمی تا کنون ۱۰۰ نفر در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان بازداشت شده‌اند.

به گفته این نماینده مجلس، برخی از بازداشت‌شدگان “عامدانه” دست به مسموم‌سازی دانش‌آموزان زده بودند و برخی دیگر نیز “فریب‌خورده و وارد بازی این افراد شده بودند”.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در حالی که از دستگیری در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان خبر داد هم‌زمان در همین مصاحبه گفت: «اصلا مسمومیتی در کار نبوده است، برخی دانش‌آموزان به دلیل استنشاق بوی نفت فقط حالشان به‌هم خورده است، این که مسمومیت نیست! حالت تهوع به لحاظ علمی هم مسمومیت نیست.»

به گفته این نماینده مجلس: «هیچکدام از دانش‌آموزان مشکل جدی برایشان پیش نیامده، همین‌ که هوای آزاد بهشان می‌خورد خوب می‌شدند». 

ویس کرمی مدعی شده که “اصلا گزارشی در خصوص مسمومیت جدی” دریافت نکرده است: «مسمومیت جدی‌ای که با یک ماده خاص صورت گرفته باشد، وجود نداشته است.»

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت به خبرگزاری ایسنا گفته تنها در کمتر از ۱۰ درصد دانش‌آموزان مسموم شده عوامل محرک تنفسی وجود داشته و در سایر دانش‌آموزان “عوامل هیجانی و استرسی” باعث انتقال آنها به بیمارستان شده است.

معاون وزیر بهداشت می‌گوید: «بخشی از این عوامل هیجانی ناشی از این بود که دانش‌آموز دوست خود را دیده و او هم دچار اضطراب شده و بخشی دیگر هم به دلیل فضاسازی رسانه‌ای بود که برخی با یک بوی غیر اختصاصی که شاید قبلا به آن اهمیت نمی‌دادند، اکنون دچار علائم اضطرابی می‌شوند.»

برگرفته از سایت فارسی دوبجه وله