بیانیه جبهه ملی ایران-خارج از کشور: حجاب اجباری و جمهوری اسلامی

خامنه ای کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی خواند!

علی خامنه ای در دیدار با سران قوای انتظامی و جمعی از مسئولان حکومتی، حجاب را «محدودیت شرعی و قانونی» خواند

و گفت «کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی» است. بلا فاصله پس از سخنان خامنه ای مزدوران لباس شخصی و سرکوبگران انتظامی به میدان آمدند و به  تهدید زنان و به ویژه دختران پرداختند.  

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس فرمایشی رژیم، هم گفت «یکی از مسائلی که دغدغه جدی مردم متدین ایران است هنجارشکنی هائی است که در عرصه حجاب و عفاف در حال شکل گرفتن است» و از نهادهای مربوطه خواست برخورد بازدارنده داشته باشند. یک نماینده مجلس خبرگان رهبری هم گفت «تمرکز دشمنان» برموضوع زنان است و اضافه کرده که حجاب ویترین

اسلامیت مردم ما است و مساله حجاب موضوعی نیست که بتوانیم به راحتی از ان بگذریم.

چند روز قبل نیز وزارت کشور در بیانیه ای رسمی اعلام کرد«در باره حجاب عقب نشینی نمی کنیم» و شعار «زن ، زندگی ، ازادی» را عوام فریبانه و فتنه ترکیبی توصیف کرده است. همچنین محمد اقامیری عضو شورای شهر تهران هم بی حجابی را پدیده برهنگی و بیماری روانی توصیف کرد، و افراد بی حجاب را هرزه خواند و گفت با گُل دادن به زنان بی حجاب کاری از پیش برده نخواهد شد، وی همچنین خواستار برخورد شدید با زنان بدحجات شد.

از سوی دیگر شاهد بوده ایم «نه به حجاب اجباری» یکی از مهمترین خواستهای جنبش زنان ایران است. در مقابل، رژیم برای اجرای قانون حجاب اجباری نه تنها سرکوبگران لباس شخصی را به میدان فرستاده، با نصب دوربین های خریداری شده از چین زندگی روزانه مردم ایران را تحت نظر و کنترل قرار داده است. هرگاه مکانهای تجاری از زنان بی حجاب جلوگیری نکنند صاحبان تجارت از جمله دکانها که مردم برای خرید نیازمندیهای روزانه خود مراجعه میکنند را تهدید و در صورت عدم تمکین مکان را پلمپ می کنند. در این راستا وزارت علوم و اموزش و پرورش نیز اعلام کرده به دانشجویان و دانش آموزان بدون حجاب اسلامی اجازه ورود به دانشگاه و مدارس را ندهند و جوانان کشور را از اموزش و پرورش محروم نمایند.

فرماندهی انتظامی کشور نشستی اضطراری برقرار و پیرامون لزوم حجاب اسلامی هم اندیشی و در باره لزوم «انسجام رسانه ای برای عملیات روانی بهتر» و اجرای طرح عفاف و حجاب تأکید نمودند. در این نشست ضمن بررسی آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب و نحوه مدیریت رسانه ای و عملیات روانی از طرف پلیس نیز بحث و تبادل نظر شده است.

جبهه ملی ایران- خارج از کشور بر این باور است که انتخاب پوشش بویژه حجاب برابر با موازین حقوق انسانی حق مردم ایران و بويژه زنان کشور است. بنابراین جبهه ملی ایران خارج از کشور اقدامات سرکوبگرانه رژیم توسط عوامل خودفروخته که از راههای گوناگون برعلیه زنان کشور ایران اعمال میشود را بسختی محکوم میکند.

لازم است تأکید شود رژیم سرکوبگر اسلامی در ایران تا کنون نتوانسته، علارغم تلفات انسانی و اقتصادی که بر مردم ایران روا داشته، از خواست جوانان کشور که با انقلاب «زن-زندگی-آزادی» شدت گرفت جلوگیری نماید. نسل جوان، مردان و زنان بویژه دختران در مدارس و دانشگاه ها به مبارزات بی امان خود تا پیروزی ادامه خواهند داد و جبهه ملی ایران خارج از کشور با تمام امکانات از مبارزات آنان تا رسیدن به ازادی پشتیانی می نماید.

جبهه ملی ایران – خارج از کشور

۱۳ اوریل ۲۰۲۳ برابر با ۲۳ فروردین ۱۴۰۲