جنایتی در تهران طراحی شده، که تبعات آن می تواند منطقه خاورمیانه را به آتش بکشد – محمد فارسی

با حمله جنایتکاران گروه حماس و جهاد اسلامی به فستیوال موسیقی در یکی از کیبوتس های اسرائيل و کشتن لااقل ۱۴۰۰ نفر که عمدتا یهودیان غیرنظامی و تعدادی هم شهروندان کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه و دیگر کشورها بودند که برای جشن سالیانه اسرائیل به آن کشور سفر کرده بودند. افزون براین ۱۹۹ نفر نظامی و غیرنظامی را به گروگان گرفته به غزه برده اند که در تونلهای زیرزمینی مخفی و چندین هزار نفر نیز تاکنون مجروح گردیده اند.

این حمله غافلگیرانه، که از زمین، هوا و دریا با پنهان نگاه داشتن آن با توجه به اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و موساد انجام شد، جهان و بویژه اسرائیل را شوکه کرد. این اقدام جنایتکارانه توسط سران جمهوری اسلامی در ایران با جشن و سرور استقبال شد.

این اقدام جنایتکارانه موجب برقرای  دولت اتحاد ملی در اسرائیل  شد، که متعاقب آن حملات هوایی اسرائیل به غزه شروع شد. نیروهای زمینی اسرائیل برای ورود به غزه روانه  به مرزهای اسرائیل به هدف تسخیر نوار غزه شدند. دولت اتحاد ملی اسرائیل به مردم مناطق شمالی و شهر غزه اخطار کرد که از شهر خارج شده و رهسپار مناطق جنوب شوند در راستای این هدف برق و آب شهر غزه را قطع کرد. بسیاری شهر را ترک کردند و بطرف جنوب غزه رهسپار شدند، کشورهای مصر و اردن راه را به مهاجران مردم غزه بستند، و اجازه ورود داده نشد. فاجعه انسانی شروع شده و میرود تا به یک فاجعه انسانی و بحران جهانی مبدل شود. تا کنون براثر حملات هوایی اسرائیل به غزه بسیاری از ساختمان های مسکونی منهدم گردیده اند، و آمار تلفات بیش از چند هزار کشته و چندین هزار زخمی از نظامیان حماس و مردم غیر نظامی غزه بوده است. آخرین فاجعه در روز سه شنبه ۱۷ اکتبر، با انفجار بیمارستان الاهلی در شهر غزه رخ داد.

در پی بیانیه وزارت بهداشت فلسطینی در غزه در انفجار بیمارستان الاهلی، ارتش اسرائیل اعلام کرد که این «ادعا» را بررسی می‌کند. سخنگوی ارتش اسرائیل ژنرال هاگاری امروز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام داشت برابر با بررسی های همه جانبه انفجار بیمارستان توسط راکتی که توسط شبه نظامیان حماس پرتاب شده بود، به علت اشکال فنی در سکوی پرتاب رخ داده است. خبرنگار بی بی سی جرمی باون که با سخنگوی ارتش اسرائیل مصاحبه داشت، سئوال کرد که چگونه میتوان مردم جهان را قانع کرد که انفجار بیمارستان توسط خطای سکوی پرتاب راکت بوده باشد (۱). سخنگوی ارتش اسرائيل در جواب چنین بیان داشت:

بر خلاف حماس، ارتش اسرائیل بررسی فوری این حمله را آغاز کرد. وی در توضیح اینکه چگونه ارتش اسرائیل به این نتیجه رسیده است دلایل زیر را بیان دشت:

  • تأیید اینکه هیچ حمله ای از طرف ارتش اسرائیل از «زمین، دریا یا هوا که به بیمارستان برخورد کرده است» وجود ندارد.
  • سیستم راداری اسرائیل راکت‌های شلیک شده از غزه را ردیابی کرده است – او می‌گوید دو ویدیوی مستقل وجود دارد که تراژکتوری پرتاب موشک را نشان می‌دهد.
  • اطلاعاتی وجود دارد که گفتگوی بین گروه‌های شبه ‌نظامیان حماس در مورد پرتاب‌های موشکی ناموفق را بیانگر است.

هاگاری افزوده است در بازه زمانی انفجار بیمارستان لااقل ۴۵۰ موشک از غزه بطرف اسرائیل شلیک شده که تعدادی از انها در غزه فرود آمده اند. ویدیوهای تهیه شده در رسانه های جهانی منتشر گردیده است.

وضعیت خاورمیانه و بُعد فاجعه انسانی آن بسیار گسترده است. بهمین دلیل برای حمایت از کشور اسرائيل صدر اعظم آلمان آقای شولت دیروز، ۱۷ اکتبر، به اسرائيل سفر داشت و پشتیبانی آلمان از اسرائیل را یادآور شد. امروز ۱۸ اکتبر رئیس جمهور آمریکا آقای بایدن به اسرائیل سفر کرده و علارغم مشکلات امنیتی حضوراً با سران کشور اسرائیل ملاقات دارد. پیش بینی میشود سفر آقای بایدن برای ابراز همدردی و پشتیبانی بی دریغ آمریکا از کشور اسرائیل است. آقای بایدن قرار بود به کشور های مصر، اردن و عربستان سعودی نیز سفری داشته باشد، ولی با توافق آمریکا و سران این کشورها بدلیل امنیتی و شرایط موجود، سفر آقای بایدن به این کشورها تعلیق گردیده است (۲). همچنین نخست وزیر بریتانیا فردا ۱۹ اکتبر به اسرائیل سفر خواهد کرد تا با سران دولت اسرائیل ملاقات و پشتیبانی انگلستان را به سران اسرائیل اعللام نماید. برابر اطلاع رئيس جمهور فرانسه نیز به اسرائیل سفر خواهد کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی سه روز عزای عمومی در کرانه باختری اعلام کرد. کشورهای عربی یک روز عزای عمومی اعلام کرده اند و رئیس جمهور رژیم فاسد اسلامی نیز امروز را عزای عمومی اعلام کرده است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد. رژیم جنایتکار اسلامی میداند که دست به چه جنایتی زده است که عواقب آن برای آنان نا مشخص است و میتواند کشور و مردم ایران را به جنگ خانمان سوز دیگری وارد کند.

از طرفی ضمن شعارهای پوچ و بی ارزش سران سیاسی رژیم اسلامی، وزیر امور خارجه رژیم در هفته گذشته به کشورهای  بغداد، لبنان و قطر سفر کرده بود و با وزیرخارجه عمان نیز گفتگو داشته است. خامنه ای دیروز سخنرانی کرد و اقدام جنایتکارانه که برنامه ریزی آن زیر نظر وی انجام شده بود را محکوم و هرگونه دخالت رژیم را تکذیت کرد. اما وی تمام مسلمان جهان را تشویق کرد که یکپارچه برعلیه کشور اسرائیل و حمایت از حماس شرکت کنند. تاکنون هیچ کشور اسلامی به درخواست خامنه ای پاسخ نداده است.

متأسفانه حملات هوایی اسرائيل به غزه و در مقابل راکت پراکنی از طرف شبه نظامیان حماس به بسیاری از نقاط کشور اسرائيل ادامه دارد. شدت موشک و راکت پراکنی شبه نظامیان حماس تا حدی کاهش داشته و اکثر آنها توسط پدافند هوایی اسرائیل منهدم شده اند. ولی رژیم جنایتکار اسلامی ایران به دنبال آن است که توسط نیروهای نیابتی خود مانند حزب الله لبنان، شبه نظامیان کرانه باختری و سوریه جبهه های جدیدی علیه اسرائیل باز کند. از طرفی ناوهای هواپیمابر آمریکایی به شرق مدیترانه رسیده اند و آمریکا هشدار داده است که اگر جبهه جدیدی برعلیه اسرائیل باز شود، ارتش آمریکا در حمایت از اسرائیل وارد جنگ خواهد شد.

همچنین آمریکا به رژیم اسلامی ایران اعلام داشت درصورت ورود ایران در جنگ بین اسرائيل و حماس از طریق خلیج فارس به ایران حمله خواهد شد. هم اکنون دو ناو هواپیما / هلیکوپتر بر «باتان و کارتر هال» که در ماه ژوئيه  وارد خلیج فارس شدند در بحرین لنگر انداخته اند. پنتاگون این مأموریت را «در پاسخ به تلاش‌های ایران برای تهدید جریان آزاد تجارت در تنگه هرمز و آب‌های اطراف آن» توصیف کرد. پیش از این هم ایالات متحده آمریکا هواپیماهای جنگی آ-۱۰ و جنگنده های اف-۱۶  و اف-۳۵ و همچنین ناوشکن یو اس اس توماس هادنر را به منطقه خلیج فارس اعزام داشته بود. بهرروی منطقه خاور میانه بسیار متشنج است، ادعای امارات بر سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک نیر در آخرین نشست اروپا و شورای همکاری خلیج مجدداً مورد تأیید قرار گرفت، که بر شدت تشنج افزوده است.

لازم به یادآوری است که رؤسای سیاسی حماس در غزه زندگی نمی کنند و در دوحه پایتخت کشور قطر استقرار دارند، و از راه دور در پشت مردم فلک زده غزه قرار گرفته اند. این جنایتکاران لازم بود برای هدایت مردم غزه در داخل نوار غزه مردم را هدایت میکردند و نه اینکه عده ای جنایتکار بالفطره را به جان مردم اسرائیل بیاندازند، و از دور شاهد فاجعه انسانی که برای مردم غزه بدست آنان رخ داده اند را نظاره گر باشند.

تاکنون نیروی زمینی اسرائیل وارد غزه نشده است. دیروز رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اعلام داشت که اشغال غزه به نفع اسرائيل نخواهد بود. شاید مسافرت امروز آقای بایدن به همین دلیل باشد تا با قانع کردن سران دولت اضطرای اتحاد ملی اسرائیل آنان را متعاقد کند راه دیگری برای حذف حماس اتخاذ کنند. آقای بایدن فاجعه اشغال افغانستان و عراق و خروج فاجعه بار از افغانستان در سال ۲۰۲۰ را از یاد نبرده است.

درپایان بسختی میتوان از این جنایت و بروز فاجعه انسانی عبور کرد. خامنه ای جنایتکار دست به اقدامی زده است که عاقبت آن غیرقابل پیش بینی است. لازم است مردم جهان و ایران تمرکز خود برای عبور از رژیم جنایتکار اسلامی تحت تأثیر این فاجعه انسانی را که توسط رژیم بوجود آمده کاهش ندهند.

باید دست داشتن رژیم در حمله حماس به اسرائیل را بازتاب داد و به مردم ایران و دولت های جهان دمکراتیک ثابت کرد که تا رژیم اسلامی در ایران حاکم است اینگونه فجایع ادامه خواهد داشت. بقول معروف تا سرمار زده نشود، احتمال مارگزیدگی وجود خواهد داشت. رژیم اسلامی ایران این فاجعه  را برنامه ریزی کرده است. لازم است رژیم را مسئول کشته شدن مردم غیرنظامی و بی گناه اسرائيل و غزه نشان داد. باید به دولت های دمکراتیک جهان اثبات شود رژیم اسلامی در ایران یک دولت تروریستی است، و بدلیل ماهیت تروریستی آن تا عوض نشود، اینگونه جنایات در خاورمیانه و جهان ادامه خواهد یافت. افزون براین اگر حماس از این جنایات برنده بیرون آید،‌ کنترل از دست محمود عباس خارج می شود و وضعیت مردم ستمدیده فلسطین در آینده از این هم نامساعد تر خواهد شد.

ناخد ا محمد فارسی

۱۸ اکتبر ۲۰۲۳

1 – https://www.bbc.co.uk/news/live/world-middle-east-67141589

2 – https://www.radiofarda.com/a/32627190.html