بیانیه جبهه ملی ایران – خارج از کشور

قتل فجیع داریوش مهر جوئی و وحیده محمدی فر را ابتدا رسانه های جمهوری اسلامی به ویژه خبرگزاری صدا و سیما

روز شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ خبر داد. رسانه های جمهوری اسلامی ابتدا اجرای قتل را به افغان ها نسبت دادند ولی مدتی بعد این ادعا تکذیب شد و افرادی ناشناس را مسئول قتل اعلام کردند. سپس شروع به دستگیری افراد مشکوکی نمودند که کنون تعداد انها به ۱۰ نفر رسیده است.

مردم ایران می دانند این نوع  قتل ها معمولا با برنامه و اطلاع سردمداران حکومتی اجرائی میشود. قتل داریوش مهرجوئی و وحیده محمدی فر شباهت زیادی به قتل های زنجیره ای دوران رئیس جمهوری محمد خاتمی، از جمله قتل داریوش فروهر و همسر او پروانه اسکندری دارد.

دیروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ مراسم خاکسپاری داریوش مهر جوئی، کارگردان نامدار ایران، و وحیده محمدی فردر بهشت زهرا اجرا شد. ولی مراسم بزرگداشت در تالار وحدت تهران با حضور پرشماری از هنرمندان و دیگران برگزار گردید. در مراسم مذکور نیروهای ضد شورش بصورت پرشماری حضور داشتند. شرکت کنندگان در اعتراض به این قتلها، شعارهای «مرگ بر قاتلان»، «مرگ بر دیکتاتور»، « زن  زندگی  ازادی» و «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران » سر دادند.

سپس بهرام رادان، بازیگر بنام و شناختته شده سخنران اول مراسم بود، و از مسعود کیمیائی پیش کسوت سینما درخواست شد در وصف دوست و همکار خود سخن بگوید. همچنین مونا یکی از دختران داریوش مهرجوئی که بدون حجاب اجباری در مراسم حضور داشت، طی سخنانی گفت «قاتلان، به قول پدرم، در میان ما هستند».

جبهه ملی ایران-خارج از کشور جنایت قتل مهرجوئی و همشرش را بشدت محکوم میکند و امیدوار است آمران و عاملین این جنایت هولناک هرچه زودتر شناخته شده و توسط مردم ایران در سراسر جهان منتشر شود.

جبهه ملی ایران – خارج از کشور

۲۷ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳