روسیه اعلام کرد که در پی حملۀ اوکراین با موشک‌های آمریکایی به شبه‌جزیرۀ کریمه ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات روسیه روز یکشنبه ٢٣ ژوئن (٣ تیر)، اعلام کردند که اوکراین با به‌کارگیری ۵ موشک آمریکایی به شبه‌جزیرۀ کریمه که به خاک روسیه ضمیمه شده، حمله کرده است.

بنا به گفتۀ مقامات روسیه، در پی حملۀ موشکی اوکراین به شبه‌جزیرۀ کریمه، دست‌کم ۳ نفر از جمله دو کودک کشته شدند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان این حمله، چهار موشک از سامانۀ موشکی تاکتیکی ارائه شده توسط ارتش آمریکا که به کلاهک‌های خوشه‌ای مجهز بودند، توسط پدافند هوایی روسیه رهگیری و منهدم شدند و موشک پنجم نیز در هوا منفجر شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات محلی روسیه نوشته است که قطعات این موشک‌ها در نزدیکی ساحل در سمت شمالی شهر سواستوپل، سقوط کرده است.

میخائیل رازوُوژایف فرماندار منصوب شده توسط روسیه در شهر سواستوپل، در کانال تلگرامی خود نوشت که بیش از صد نفر در پی حملۀ موشکی اخیر اوکراین به این شهر، زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، ماریو زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجۀ روسیه، تأکید کرد که مسکو به دنبال پاسخ سازمان‌های بین‌المللی به حملۀ اوکراین علیه شهر سواستوپل در شبه‌جزیرۀ کریمه است.

این در حالی است که اوکراین هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است و خبرگزاری رویترز نیز نتوانسته است ادعای روسیه را فوراً تأیید کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحدۀ آمریکا از اوایل سال جاری میلادی سامانۀ موشکی تاکتیکی با برد ۳٠٠ کیلومتر را برای استفاده در نبرد علیه روسیه به ارتش اوکراین ارائه داد.

روسیه شبه‌جزیرۀ کریمه را در سال ٢۰١۴ به خاک خود ضمیمه کرد. این شبه‌جزیره از آن زمان تحت کنترل مسکو بوده است و روسیه آن را بخشی از خاک خود قلمداد می‌کند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان شبه‌جزیرۀ کریمه را همچنان بخشی از خاک اوکراین می‌دانند.

برگرفته ار رادیو بین المللی فرانسه