اسرائیل اهداف نظامی حوثی‌ها در بندر حدیده یمن را هدف حملات هوایی قرار داد

ارتش اسرائیل در پاسخ به حملۀ پهپادی اخیر حوثی‌های یمن به تل‌آویو، روز شنبه ٢۰ ژوئیه (۳٠ تیر)، اهداف نظامی حوثی‌ها در نزدیکی بندر حدیده در یمن را هدف حملات هوایی قرار داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل همچنین در یک عملیات جداگانه در ساعات پایانی روز شنبه یک انبار مهمات متعلق به گروه مسلح حزب الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک روز پس از حملۀ پهپادی حوثی‌های یمن به یک ساختمان تجاری در تل‌آویو، جنگنده‌های اسرائیل روز شنبه ٢۰ ژوئیه (۳٠ تیر)، اهداف نظامی حوثی‌ها در نزدیکی بندر حدیده در یمن را مورد حمله قرار دادند که در پی آن دست‌کم سه نفر کشته و ۸۷ نفر زخمی شدند.

شبکۀ تلویزیونی المسیره وابسته به حوثی‌های یمن، به نقل از وزارت بهداشت اعلام کرد که بیشتر مجروحان در جریان حملات هوایی اسرائیل که تاسیسات نفتی و یک نیروگاه را هدف قرار داد، دچار سوختگی شدید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساکنان بندر حدیده گفته‌اند که در جریان بمباران شدید اسرائیل، صدای انفجار در سراسر شهر شنیده شد و آتشی عظیم از دور قابل مشاهده بود.

رسانه‌های وابسته به حوثی‌های یمن اعلام کردند که نیروهای دفاع مدنی و آتش‌نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در مخازن نفت بندر حدیده هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش اسرائيل ضمن تأیید حملۀ این کشور به اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن، تصریح کرد که «اسرائیل در حمله به بندر حدیده محلی را هدف قرار داده که برای دریافت محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از سوی جمهوری اسلامی به شبه‌نظامیان حوثی استفاده می‌شده است».

سخنگوی ارتش اسرائیل در ادامه افزود که «این حمله در بیش از ١٧۰۰ کیلومتری مرز اسرائیل علیه اهدافی با کاربری دوگانه از جمله زیرساخت‌های انرژی صورت گرفته است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله به بندر حدیده یمن با به‌کارگیری جنگنده‌های اف‌ -۱۵ انجام شده است که همگی سالم به مقصد بازگشته‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنیدآبونه شوید

در همین حال، یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل، طی بیانیه‌ای تأکید کرد: «آتشی که در حال حاضر در حدیده شعله‌ور است، در سراسر خاورمیانه دیده می‌شود و اهمیت آن آشکار است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورای عالی سیاسی حوثی‌های یمن اعلام کرد که حملات اسرائیل بی‌پاسخ نخواهد ماند.

یحیی سریع سخنگوی ارتش حوثی‌ها، تأکید کرد که نیروهای این گروه «در حمله به اهداف حیاتی دشمن یعنی اسرائیل تردید نخواهند کرد».

از سوی دیگر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات اسرائیل به بندر حدیده یمن را محکوم کرد و درباره «خطر تشدید تنش و گسترش جنگ در منطقه در نتیجه ماجراجویی خطرناک اسرائیل» هشدار داد.

بنا به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، حملۀ اخیر اسرائیل به بندر حدیده یمن که به گفته مقام‌های اسرائیلی در پی بیش از ۲۰۰ حمله حوثی‌ها به اسرائیل انجام شده، بر نگرانی‌ها از اینکه جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود، افزوده است.

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه