علی صدارت- مشکلات بهداری و بهزیستی، مشتی از خروارها بی‌کفایتی و فساد و خشونت

تاریخ تولید و انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ = 08-05-2023 دوشنبه

رژیم ولایت مطلقه فقیه، مانند هر رژیم استبدادی دیگری، نیازی حیاتی دارد که هر بیشتر از مردم را، به لحاظ کیفی و کمی، از جنس خود بگرداند. هرچه تعداد ایرانیانی که این جفای به خود را بپذیرند، بیشتر باشد، طول عمر این رژیم طولانی‌تر خواهد شد.

در مورد سامانه بهداری و بهزیستی، پزشکان، و پرستاران، و… سایر کارکنان سامانه بهداشت و پیشگیری و درمان و آموزش پزشکی و… از این قاعده مستثنی نیستند.
کمبودهایی که در سامانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شاهد آن‌ها هستیم، مانند سایر قسمت‌های کشور، به علت بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی و فساد، بوده است. این گونه تجاوزها به حقوق ایرانیان، فقط و فقط به علت رژیم ولایت مطلقه و کسانی است که پذیرفته‌اند، به درجات مختلف، خود نیز از جنس این رژیم بگردند. 

باید همچنین توجه داشته باشیم که قدرتها نیاز دارند که ما مردم را در مقابل یک‌دیگر قرار دهند، مصداق ضرب‌المثل تفرقه بیانداز و حکومت کن! بدین ترتیب است که مردم را در مقابل پزشکان و پرستاران و سایر اعضای سامانه‌ی بهداری و بهزیستی، و آن‌ها را در مقابل همدیگر به مقابله وامی‌دارند. ولی خوب که بنگریم، می‌بینیم که تلاش واقعی آنها این است همه افراد ملت را، به شکل‌های مختلف، در لایه‌های مختلف،  در مقابل یکدیگر قرار دهند. 

تنها چاره‌ی این وضعیت فاجعه‌بار در ساماته بهداری و بهزبستی، تلاش برای اشاعه فرهنگ مردمسالاری است. لازم به گفتن ندارد که من و هرکدام از ما، باید این تلاش را خود شروع کنیم. 

❊❊❊

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

اینستاگرام