بیانیه جبهه ملی ایران – خارج از کشور – تلاش خامنه ای و عواملش در ایجاد توهم در مردم برای تقلب و شرکت در انتخابات اسفند ۱۴۰۲

خامنه‌ای اعلام داشته انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

امّا – مردم ایران همانگونه که در انتخابات گذشته به ترفندهای سران رژیم بویژه آیت الله علی خامنه ای گوش ندادند این بار هم مسمم تر از هرزمان دیگر، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تحریم خواهند کرد.

برای تمهید زنان ایران علی خامنه ای روز ۶ دیماه، تولد فاطمه زهرا، شایسته ‌سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانست و گفت «در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌ تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد. وی افزود در اسلام راه هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان هم چون مردان باز است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی». میتوان از سخنان مزورانه خامنه ای دریافت که، حساسیت «خطر جنسی» همان اعمال شعائر اسلامی ملاهای حکومتی برعلیه زنان ایران، از جمله اجرای قانون حجاب اجباری و دیگر محدودیت های شهروندی زنان است.

خامنه در پایان سخنانش هدف اصلی خود را بیان داشته و اظهار میدارد «در پیش بودن انتخابات مهم اسفند ۱۴۰۲، نقش‌آفرینی بانوان در این عرصه را در اجتماع و خانواده ضروری دانسته و می گوید مهمترین نقش شما در داخل خانه و ترغیب کردن همسر و فرزندان به فعال بودن در مسئله انتخابات و تحقیق درست است بخصوص که زنان در برخی مسائل از جمله شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف ‌تر از مردها به صحنه نگاه می‌کنند، بنابراین می‌توانید در شناخت نامزدهای انتخاباتی و تشویق به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنید.» خامنه ای بوضوح حرمت خانواده را زیر پا نهاده و زنان را برعلیه شوهرانشان شورانیده تا آنان را به پای صندوق رأی بکشند.

از سوئی ویدیوئی با سخنرانی مهدی سرافراز در شبکه های اجتماعی رژیم بخش شده، که بسیار قابل تأمل است. سرافزار در این سخنرانی میگوید ساختار کنونی رژیم قابلیت اداره کشور را ندارد و نباید در این مورد ساکت ماند. وی میگوید وضعیت اقتصادی رژیم برای مردم غیرقابل تحمل است. وی از فقر علمی، تجربی و تخصصی وعقلانیت صحبت میکند که بیانگر بی کفایتی حاکمان رژیم است! وی می افزاید که تعارضات در قانون اساسی وجود دارد و لازم است بازبینی شده و تغییر پیدا کند تا مردم ایران هویت خود را دوباره باز یابند. هموطنان: انتشار چنین ویدیویی، بدون مجوز از جانب حاکمان رژیم غیرممکن، و انتشار آن تنها برای ایجاد توهم در بین مردم و شرکت در انتخابات است.

حرکت بعدی علی خامنه ای دستور به مداحان رژیم بود. وی به آنان یادآور شده « امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است و جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند». کلیدواژه جهاد تبیین برای تبلیغات فرهنگی، مذهبی و سیاسی همگانی در جهت چیزی بخصوصی مانند انتخابات پیش رو استفاده میشود و خامنه ای تأکید دارد، انتخابات پیشِ رو عرصه مهم دیگر برای جهاد تبیین  است و گفته است برخی می‌خواهند انتخابات و حضور مردم که اثبات تحقق مردم ‌سالاری دینی است ضعیف و نامناسب بدانند. خامنه‌ای اعلام داشته انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

همچنین خامنه ای در دیدار با خانواده قاسم سلیمانی، در بخشی از صحبت‌هایش گفته «در جلسه‌ای خدا از زبان او حرف زده است». و افزوده «خدای متعال همین‌طور حرف‌ می‌زد. در واقع زبان من بود، حرف خدا بود.» بیان تمسخر انگیز خامنه ای در نشریات عمومی و اجتماعی بازبخش گسترده ای داشته است. هموطنان خامنه ای مردم ایران را سفیه و نادان می انگارد و تصور دارد بااین ترفندها، که از نظر اسلام کفر است، میتواند مردم را به پای صندوق انتخابات بکشاند!

مردم شریف ایران – این جنایتکاران هویت، تاریخ، فرهنگ و بینش فردی-اجتماعی ما را به بازیچه گرفته اند. اینان تصور دارند میتوانند مردم را با اینگونه ترفندها باردیگر به پای صندوقهای رأی بکشانند، عکس بگیرند و در سراسر جهان منتشر کنند و اعلام دارند، علارغم اعتراضات مردم از جمله جنبش «زن-زندگی-آزادی» که در سراسر جهان بازتاب داشت، مردم ایران هنوز با شرکت در انتخابات از حکومت اسلامی درایران رضایت دارند.

جبهه ملی ایران – خارج از کشور اقدامات مزورانه رژیم اسلامی بویژه علی خامنه ای برای ایجاد توهم را محکوم میکند و هشدار می دهد مردم ایران با اینگونه ترفند و تمهیدات اغوا نخواهند شد و مانند انتخابات ریاست جمهوری گذشته، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند سال ۱۴۰۲ را تحریم می کنند.

پاینده ایران

جبهه ملی ایران – خارج از کشور

۱۳ دیماه ۱۴۰۲ – ۳ ژانویه ۲۰۲۴