ده مقام ارشد سابق ارتش آمریکا دونالد ترامپ را خطری برای امنیت ملی ایالات متحده دانستند

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی متشکل از ١٠ نفر از مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا، در نامه‌ای که روز دوشنبه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) توسط کمپین کامالا هریس در شبکۀ اجتماعی ایکس منتشر شده است، از کامالا هریس معاون جو بایدن و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کردند و او را تنها گزینه مناسب برای ادارۀ ایالات متحده آمریکا دانستند.

این مقامات ارشد بازنشستۀ ارتش آمریکا همچنین دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را «خطری برای امنیت ملی و دموکراسی ایالات متحده» قلمداد کردند.

در این نامه که به امضای لری اِلیس ژنرال بازنشسته و مایکل اسمیت رسیده، آمده است که «کامالا هریس توانایی خود را برای مقابله با دشوارترین چالش‌های امنیت ملی در عرصۀ بین‌المللی از جمله حملۀ روسیه به اوکراین و نیز تنش‌ها با چین نشان داده است».

آنها در این نامه همچنین از اظهارات دونالد ترامپ در تحقیر اعضای ارتش آمریکا و رویکرد آشفتۀ او در قبال افغانستان پیش از خروج ایالات متحده از این کشور،  انتقاد کردند.

این مقامات نظامی سابق آمریکا در ادامۀ این نامه تأکید کردند که «کامالا هریس بهترین و تنها نامزد شایسته در رقابت‌های کنونی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهوری آمریکا است».

کامالا هریس معاون جو بایدن و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات پنجم نوامبر در آمریکا، در صورت برگزیده شدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا نخستین زن سیاه‌پوستی خواهد بود که در این سمت قرار می‌گیرد.

برگرفته از سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *